ЕВО ШТА СЕ ДЕШАВА АКО ПРОЂЕТЕ КРОЗ ЖУТО, А СНИМИ ВАС КАМЕРА: Сада се кажњавају и два нова прекрашаја
Кроз Београд се спорије возило током протеклих месец дана, пре свега због инсталирања нових камера, о чему су возачи обавештени путем медија, али и на својим групама и форумима.
За разлику од ранијег система видео-надзора сада први пут имамо систем аутоматског кажњавања. У Београду је, наиме, већ стартовало аутоматско снимање прекршаја на пет локација али засад само за пролазак на црвено светло или испред пешачког прелаза.
Од када је 2009. године донет Закон о безбедности саобраћаја на путевима мењан је скоро сваке године, а ускоро би требало да дође до усвајања најновијих измена, које доносе бројне новине, односно за које ће све прекршаје убудуће возачи бити аутомтаски снимљени. Поједине камере се користе и за детекцију пребрзе вожње, и у припреми је систем за аутоматску детекцију возача који нису везали појас и на недозвољен начин користе мобилни телефон.
ВОЗАЧИ, ВОДИТЕ РАЧУНА! Ево шта све ДЕТЕКТУЈЕ нова паметна камера - казне за овакве прекршаје су ПАПРЕНЕ
ПОЧИЊЕ РИГОРОЗНА КОНТРОЛА ВОЗАЧА У БЕОГРАДУ: Овај прекршај може да вас кошта и до 120.000 динара - и четрнаест казнених поена
АКО УРАДИТЕ ОВО, МОЖЕТЕ ОСВАНУТИ НА ИНСТАГРАМ ПРОФИЛУ СРПСКЕ ПОЛИЦИЈЕ: Ево ко је све "УЛОВЉЕН"! (ФОТО)
Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја каже да су све државе које су омасовиле употребу система за аутоматску регистрацију прекршаја забележиле и драстичан пад броја саобраћајних незгода и погинулих.
- Не би требало то посматрати као тежњу државе да напуни буџет, већ као тежњу да спречи пражњење буџета, јер саобраћајне незгоде пуно коштају. По прорачунима који су рађени последњи пут 2015. године репрезентативни трошкови по једном погинулом су 467.000. То значи да смо, рецимо, прошле године према тој рачуници у саобраћајним несрећама изгубили 259 милиона евра. То је према рачуници из 2015, али ако би узели параметре који су усвојени недавно у ЕУ на 1,1 милион, за прошлу годину би било 610 милиона евра. Губици су огромни и неопходна је потреба државе да омасови видео надзор - каже Окановић.
Истиче да оваквих камера за сада има на више места у главном граду, али ће их у наредном периоду бити и у другим градовима. Према његовим речима, нема разлога да возачи сада са стрепњом зуре у семафоре чекајући црвено светло или када виде зелено трепћуће светло да панично коче.
Уколико вас ухвати жуто светло нећете бити санкционисани. Требало би да се вози најнормалније као и до сада, уз напомену, да они који су имали обичај да с времена на време прођу на црвено то више неће моћи неопажено да раде - додаје он.
Подсећамо, осам камера постављено је на пет раскрсница у граду, а ово су локације:
- Раскрсница Трговачке и Јабланичке улице на Чукарици
- Раскрсница Француске улице и Господар Јованове
- Раскрсница Булевара Михајла Пупина и Милетнија Поповића
- Раскрсница Булевара деспота Стефана и Цвијићеве улице
- Булевар краља Александра код Ђерам пијаце
Подсећања ради, за пролазак возила на црвено светло, што поједине камере у Београду већ аутоматски детектују од прошлог месеца, то јест за незаустављање возила испред пешачког прелаза који је регулисан семафорима, прописана је новчана казна од 20.000 до 40.000 динара или казна затвора у трајању до 30 дана, 6 казнених поена и заштитна мера забране управљања возилом.
У случају да се починилац прекршаја не одазове позиву када је у питању достављање података, чини се нови прекршај за који је прописана већа новчана казна.
Контрола камерама постоји већ годинама
Пуковик проф. др Златко Белецан каже да аутоматска детекција прекршаја постоји дуго.
- Од 2010. године се интензивније ради на модернизацији и уведена је нова техника. Старији се сећају и трафи-фото камера које су снимале пролазак на црвено светло - каже он.
Истиче да се сада поставља и надограђени систем детекције прекршаја који ће омогућити да се веродостојно докаже извршење прекршаја.
- Захваљујући том систему сада ће моћи да се забележи разговор мобилним телефоном и везивање, односно невезивање сигурносног појаса.
Контрола проласка на црвено светло се дуго користи, али је сада систем модернији - истиче Беленцан.
Како функционише аутоматско снимање проласка на црвено
Он је објаснио по ком принципу функционишу камере које контролишу поштовање саобраћајних прописа.
- На првој фотографији види празно место, зауставна линија и црвено светло, затим следи заштитни период да не би било да је неко прошао на жуто које се не евидентира у детекцији прекршаја. На следећој фотографији се јасно види пролазак на црвено светло, и на следеће две фотографије се види возило које напушта раскрсницу, односно, прешло је зауставну линију. То је врло битно ради доказивања извршења прекршаја и судска пракса то прихвата као веродостојни доказ, јер се недвосмислено види време извршења, када се укључило црвено светло, затим празан део да би се видело да возило није пролазило на жуто као што неки хоће да протумаче - говори он.
Према његовим речима на Коридорима 10 и 11 постављено је 50 портала којима се мери прекорачење брзине, а током протеклих шест месеци регистровано је 183.000 прекршаја.
Казне и до 150.000 динара
За пролазак кроз црвено светло на семафору предвиђене су адекватне казне, зависно да ли се пролазак посматра као елемент насилничке вожње, непоштовање саобраћајне сигнализације или угрожавање пешака.
Некад ће возачи проћи кроз црвено светло услед немогућности да се на време зауставе, неадекватне процене жутог светла, затим стрелице за дозвољено скретање која се пребрзо угасила.
За пролазак кроз црвено који регулише 142. члан Закона о безбедности саобраћаја предвиђене су следеће казне:
Новчана казна од 20.000 до 40.000 динара или казна затвора у трајању до 30 дана. Уз једну од ових казни долази и шест казнених поена и мера забране управљања возилом у трајању од најмање три месеца.