НАЈВЕЋЕ ЗАБЛУДЕ У ВЕЗИ КРУЖНОГ ТОКА: Возачи, добро ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ, можда су вас ПОГРЕШНО УЧИЛИ
Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја скренуо је пажњу на велике заблуде у вези вожње по кружном току.
- Нигде толико заблуда у погледу саобраћајних прописа, као код кружних токова - објавио је на свом Twitter nalogu Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја.
Прво КАЗНЕ ОД 100.000, а онда и АПЕЛИ ЛЕКАРА: Последица "играња" петардама може бити и СМРТ!
ОВАЈ СВЕШТЕНИК ЈЕ ОДУШЕВИО ЦЕЛУ СРБИЈУ! Преко viber групе ОРГАНИЗУЈЕ ПОМОЋ за наше НАЈУГРОЖЕНИЈЕ МАЛИШАНЕ (ВИДЕО)
Данас ОБЛАЧНО и ВЕТРОВИТО, са КИШОМ, стиже нам и СНЕГ! Чека нас ЛЕДЕНИ ТАЛАС
И заиста, чини се да је на нашим кружним токовима, нарочито у престоници, вечито нека гужва и често изгледа као да су возила ушла у "зачарани круг" из којег не могу да изађу.
- Постоје три фазе, тачније три проблематична момента у коришћењу кружног тока. То су укључење, кретање и најзад искључење - расчлањује проблематику кружног тока Окановић.
Када је, како објашњава, у питању само укључење у кружни ток, постоји та вечита дилема - ко има предност.
- Многи су погрешно убеђени да предност има возило које је већ у кружном току, и да возило које се укључује треба да га пропусти, али то је заблуда, јер то није прописано законом. То правило важи само када је тако регулисано саобраћајном сигнализацијом. Ако "обрнутог троугла" нема, онај ко је у кружном току нема предност - објашњава Окановић. У Србији је, ипак, тако регулисано управо саобраћајном сигнализацијом, да возило које је у кружном току има предност.
Када је у питању кретање кружним током, Окановић указује на главни проблем који се јавља код возача.
- Кретање на већини кружних токова, па и на Славији одвија се по исцртаним саобраћајним тракама које су кружног облика, те их називамо прстеновима. Оно што возачи не схватају јесте да током кретања кружним током важе иста правила као и на аутопуту или булевару, дакле било којом деоницом пута са више трака. Не можете да сечете траке, тачније не можете ићи из крајњег левог у крајњи десни прстен, јер ћете тако ометати друга возила. Прелазак из траке у траку је дозвољен, али не сме да омета друге учеснике у саобраћају - истиче Окановић.
Напослетку, долазимо до искључења из кружног тока.
- О искључењу треба размишљати пре него што се уопште укључимо у кружни ток. Према нашим прописима, возач је у обавези да укључи десни мигавац када се искључује из кружног тока. Такође, смете да се искључите само из спољашњег прстена, а другачије је опет дозвољено само ако има саобраћајне сигнализације. Битно је да знате да не смете да се искључите ако при томе ометате возило десно од вас, а предност у овом случају има онај који наставља кретање у својој траци. Уколико прелазите из траке у траку, не смете, дакле, "сећи" друга возила већ је потребно да се благовремено престројите у спољни круг уколико већ не возите њиме, пре него што се искључите удесно - казао је Окановић.
Он додаје и да "како би други учесници саобраћаја знали наше намере, док се крећемо кружним током, укључен је леви мигавац, док при искључењу "палимо" десни мигавац".
- Да резимирамо, поштујте саобраћајну траку, поштујте возила која се већ крећу одређеном саобраћајном траком и о искључењу размишљајте пре него што се укључите у кружни ток - јасан је Окановић.
Тинејџерка (16) из Панчева која се ПОРОДИЛА у колима Хитне помоћи, пуштена кући, беба остала у ИНКУБАТОРУ!
Од чега Срби највише умиру? Ових 5 болести не престају да нас косе, а неке су у порасту