"Легао је на сирену и показао средњи прст": Како да преживите гужву у саобраћају и изборите се са безобразлуком
Савети за преживаљавање типичне вожње у гужви!
Сценарио који се свакодневно одиграва на улицама и путевима широм Србије гласи отприлике овако: са леве стране наилази разјарени јуришник! Са десне је тип који је легао на сирену, а иза ти се један буквално залепио за гепек! Уз све то, испред тебе је успорени гњаватор који се вуче као пуж! Нетоларанција, увлачење у реп, показивање средњег прста... Проблем? Наравно! А ако желиш да изађеш на крај са проблемом, мораш прво да га разумеш.
У истраживачкој експедицији „Завладај џунглом на асфалту“, Renault је успео да открије део позадине безобзирне вожње. Троје авантуриста, под будним оком психолога Милице Новков и водитеља Николе Шкорића, провозало је свој одабрани СУВ Renault улицама града и наоружало се корисним триковима и саветима како да завладају џунглом на асфалту. Више о томе погледајте на sajtu www.renault-dzunglanaasfaltu.rs.
Возачи, Милица Новков и Никола Шкорић успели су да одговоре на неколико кључних питања, од којих је сигурно најважније: који су механизми којима се можемо послужити у саобраћају када нервоза достигне врхунац и почне да подгрева бес у нама?
Како да у џунгли на асфалту постанемо стрпљиви, пажљиви возачи?
- Нервозу током вожње можеш смањити пријатном атмосфером у колима
- У случају нервозе других возача остани миран и фокусиран на своју вожњу
- Пронађи сопствени начин да сачуваш смиреност током вожње
- Ако стигнеш на одредиште неки минут касније НИЈЕ СМАК СВЕТА!
- Сачувај концентрацију и не дај да те изнервирају туђе нервозне реакције
- Никада не тестирај границе сопствених могућности
СУВ Renault изазов није се одигравао само у Београду, већ и на улицама Загреба и Љубљане, под будним оком реномираних психолога. Баците поглед на дискусију у којој Милица Новков (Србија), Сњежана Ковач (Хрватска) и др. Весна Радоњић Михолич (Словенија) размењују своје импресије. Да ли постоји одређени профил возача карактеристичан за једну нацију? Која врста безобзирних возача је најчешћа у џунгли на асфалту? Зашто мењамо своје понашање кад седнемо за волан? И на крају: постоји ли начин да постанемо толерантнији возачи у тој џунгли? Погледајте видео и откријте шта о овим темама кажу стручњаци:
Хумор и певање у колима могу бити један од начина да „вентилирате своју потребу за реакцијом, за урлањем“, добро је да пре него што седнете за волан прво анализирате своја тренутна осећања и расположења и да их, ако су негативна, савладате и потрудите се да поштујете и друге учеснике у саобраћају.
- Важно је да смо свесни да треба да преузмемо одговорност за наше емоције и за наша понашања. Да знамо да нас нису други разбеснели, него да смо ми сами себе додатно узрујали и да једноставно знамо да смо ми одговорни за место где се налазимо и шта ћемо урадити, да не пребацујемо одговорност на друге и да не постајемо и ми бахати ако су други бахати. Старо правило је „буди промена коју желиш да видиш“- савет је Милице Новков.
Зато, уместо средњег прста, покажите подигнут палац кад вам неко учини нешто лепо током вожње. Осмехните се оном ко вас је пропустио. Махните у знак извињења када погрешите или, најједноставније: поштујте сигнализацију, закон и људе око себе.
Када се ситуација захукта, ефикасно вам могу помоћи трикови из три изазова која су стављена пред троје сасвим обичних возача.
Како су СУВ Renault авантуристи савладали узбудљиву градску џунглу?
Први изазов стављен је пред једну даму.
Андреа Нанут имала је задатак да у Renault ЦАПТУР аутомобилу, у друштву Милице Новков и Николе Шкорића, прва научи и спроведе трикове и механизме за савладавање свакодневног стреса на асфалту.
Другу експедицију повео је Маринко Катана, који се у Renault КАЂАР аутомобилу, суочио са „дивљим створењима џунгле на асфалту“.
Захваљујући вашим гласовима преко Facebook профила Renault Србија, Маринко је однео победу у СУВ Renault изазову. Које савете је добио од Милице и Николе и како је његов аутомобил допринео да Маринко без проблема прокрстари улицама града и добије највећи број гласова?
У трећој експедицији опробао се Игор Кландер у моделу Renault КОЛЕОС.
И његово искуство у џунгли на асфалту допринело је да научимо и схватимо зашто се возачи понашају на начин на који се понашају.
Поред свих трикова које сте видели, уз све савете и упутства, обавезно примените и старо правило које је цитирала Милица: „Буди промена коју желиш да видиш“.