ЛИДЛ ПОДРШКА ЗА СМАЊЕЊЕ БАЦАЊА ХРАНЕ - Боље за природу, боље за твој буџет
Компанија Лидл је применила новине у свом свакодневном пословању, све са циљем друштвено одговорног понашања према изазовима које доносе велике количине бачене хране у свету, али и у Србији.
Од сада, у свим Лидл продавницама у Србији могуће је купити одређене категорије производа пред истек или на дан истека рока трајања по знатно сниженим ценама. Таквом, одрживијом куповином, не само да се помаже рационалној потрошњи хране, него се чувају природа и кућни буџети.
Велики број артикала у Лидлу сада се при приближивању истеку рока трајања може пронаћи у посебним деловима или са јасно обележеним ознакама, на снижењу од 30%. Додатно, потрошачи имају могућност да купе производе из хлађеног асортимана, свеже месо и рибу на сам дан истека рока трајања снижене чак 80%. Куповином и употребом ових производа у припреми оброка истог дана, потрошњу хране чинимо одрживијом. У Лидлу је већ неко време могуће купити одређене врсте хлеба печеног дан раније са 30% попуста, што додатно доприноси циљу мањег бацања хране.
Како наводе из компаније, смањење расипања хране има позитиван ефекат на климу, коришћење земљишта и ефикасну примену ресурса, дакле на очување животне средине: „ Увођењем овог механизма мотивишемо наше потрошаче да учествују у заједничком циљу смањења бацања хране, јер тиме чине боље за нашу планету, али и за свој буџет. Важно је да истакнем да су у питању намирнице провереног квалитета, само их је потребно употребити пре истека рока трајања“, изјавила је руководилац Корпоративних комуникација у Лидлу Србија Јасмина Шрндић.
Према проценама Програма за заштиту животне средине Уједињених нација, у Србији се на годишњем нивоу око 720.000 тона хране баци, а она неретко заврши на депонијама. Њеним бацањем, употреба ресурса попут воде и енергије током узгоја, производње, као и транспорта чини се неодговорном, а додатне негативне утицаје на окружење доноси и ослобађање метана који се јавља као отпадни гас током разградње ових намирница на депонијама, а који је један од гасова стаклене баште са негативним утицајем на климу.
Нови Лидлов механизам са циљем смањења бацања хране у нашој земљи, већ је показао изузетно позитивне резултате и спремност српских потрошача да подрже акцију. У тест фази која је обухватила 5 Лидл продавница у марту месецу, у просеку више од 70% мање количина артикала је послато на збрињавање отпада у категорији хлађених производа, меса и рибе у односу на исти месец претходне године.
Осим новог механизма, још неки од корака које Лидл спроводи у циљу смањења бацања хране јесу оптимизован процес набавке и прерачун за поручивање оптималне количине сваког производа. Уколико и поред свих претходних мера дође до вишкова хране којој истекне рок трајања, она не заврши на депонијама већ их Лидл у највећој мери збрињава тако што их преда на даљу прераду у био гас. У претходној години, више од 95% повучених производа искоришћено је у ту сврху, а мањи део је прерађен у храну за кућне љубимце.