Лидловом акцијом уклоњено 14 тона отпада из природе
Изложбом на Калемегдану, кроз фотографије локалитета у Србији које приказују стање пре и после акција чишћења, компанија Лидл Србија је обележила крај овогодишње еколошке акције „Чисто из љубави“, коју је спровела уз подршку „Чепом до осмеха“ и још 7 локалних организација.
Сви посетиоци београдске тврђаве имаће прилику да у наредних седам дана погледају ову изложбу на отвореном, која на сликовит начин приказује каква је наша околина и како заједничком акцијом можемо да наше окружење учинимо бољим местом за живот.
Организација „Чепом до осмеха“ је као главни партнер Лидлове еколошке акције „Чисто из љубави“ спровела акције чишћења у 8 градова Србије током којих је сакупљено више од 12 тона отпада, од чега су чак 2 послате на рециклажу. Паралелно са тим, компанија Лидл Србија је обезбедила финансирање неколико мањих, локалних акција по Србији којим је уклоњено око 2 тоне отпада.
- Као друштвено одговорна компанија настојимо да својим примером мотивишемо јавност и покренемо позитивне промене у друштву, а овом еколошком акцијом подсећамо да љубав према природи треба да буде и остане чиста. Пресрећни смо што смо окупили преко 600 учесника и што се међу њима нашло 40 наших колега који су пола свог радног дана провели на некој од акција, чиме су Лидл као компанија и они као појединци на јединствен начин помогли заједници - изјавила је Мартина Петровић, руководилац сектора Корпоративне комуникације и ЦСР у компанији Лидл Србија.
Сви посетиоци који буду шетали Калемегданом у наредних седам дана, имаће прилику да виде како су одређени градови у Србији изгледали пре Лидлове еколошке акције чишћења, а како изгледају сада, након уложеног труда свих организација и волонтера који су учествовали у реализацији пројекта.
- Хтела бих да нагласим колико нам је важно што смо били партнери на пројекту са једном тако друштвено одговорном компанијом као што је Лидл, што смо ујединили снаге да пошаљемо заједничку поруку колико нам је свима наша планета важна и колико је важно да сваки грађанин Републике Србије схвати да својим личним изборима директно утиче на екосистем. У оквиру акције одржали смо и едукативне радионице малишанима широм Србије, јер су они најважнији, наша будућност. Средствима од прикупљеног рециклабилног отпада, обезбеђен је додатан новац за куповину помагала, што је наша основна делатност. Ова еколошка акција даје допринос на више нивоа, за здравију и чистију природу, за хуманије друштво, али и за све оне појединце којима је помоћ потребна. Наравно, ово није крај, већ позив и другима да се активирају, са нама или сами - чисто из љубави, за боље сутра! - изјавила је Вања Петковић, председница удружења „Чепом до осмеха”.
Током овогодишње кампање „Чисто из љубави“ очишћени су локалитети у 15 градова Србије, где је „Чепом до осмеха“ чистило у Суботици, Бачкој Паланци, Новој Пазови, Ваљеву, Чачку, Нишу, Врању и Новом Пазару. Поред тога, удружење „Ецо Infinity“ очистило је делове Сјенице; Удружење грађана „Full Хоусе" Параћин; Одред извиђача ,,Ђорђе Симеоновић" очистио је делове Зајечара; „Еколибри" удружење грађана Обреновац; Еколошко удружење ,,Ожаљ" Прибој на Лиму, Удружење „Чешко село“ Белу Цркву, док је Удружење грађана „Банатски заокрет" чистило у Зрењанину.
Ова акција Лидла, проистекла је из стратегије Шварц групе (Schwarz Gruppe) „РЕсет Пластиц“, за одговорно управљање пластиком, која је усмерена на пет области деловања: од избегавања употребе пластике, рециклирања и уклањања из природе, до подстицања еколошких иновација и едукације у овој области. На тај начин Лидл Србија смањује употребу пластике и затвара њен круг, а све „За боље сутра“.