НАПРАВИЛИ СТЕ ПРЕКРШАЈ И НЕ ОДАЗИВАТЕ СЕ НА ПОЗИВ? Е па спремите новац, СЛУЧАЈ више НЕ ЗАСТАРЕВА!
Ова мера има циљ да смањи број случајева који застаревају, а она има и предности и мана
Већи број возача који направе саобраћајни прекршај избегавају да приме позив Прекршајног суда како би њихов случај застарео. Међутим, у појединим градовима Србије, попут Новог Сада и Суботице, сад је довољно да поштар закачи обавештење на врата и да се сматра да је позив уручен. Ова мера ће почети да се примењује и у Београду у фебруару или марту следеће године.
На обавештењу које ће поштари да остављају на вратима, писаће до кад возач треба да дође у Прекршајни суд и да преузме коверту која је послата на његову адресу. Уколико је возач не преузме свеједно ће се сматрати да је она уручена. У коверти може да се нађе позив за саслушање, претрес и пресуда.
Ако возите ауто на плин, ово су ствари које морате да знате како бисте се заштитили од експлозије
Ова мера има циљ да смањи број случајева који застаревају зато што се возачи који су направили прекршај не одазивају на позиве.
- Нови начин уручивања позива је далеко ефикаснији и бољи, јер се скраћује време за поступак и самим тим мање предмета застарева. Очекујемо да он почне да се користи у Прекршајном суду у Београду у фебруару или марту нове године - започео је разговор председник Прекршајног суда у Београду Милан Мариновић.
Грађани Београда од следеће године више неће примати плаве коверте које су до сад слате из Прекршајног суда.
- Кад почне да се користи нови начин уручивања позива, грађани ће добијати велике беле коверте. Уколико их не приме, сачекаће их обавештење на вратима, а на њему ће писати рок до кад могу да га преузму из суда. У највећем броју случајева, он је 15 дана. Уколико се коверта не преузме, качи се на огласну таблу на којој стоји осам дана. Девети дан се скида и сматра се да је позив уручен. Значи после 24 дана се сматра да је позив уручен - каже саговорник.
ПРЕДНОСТИ И МАНЕ ОБАВЕШТЕЊА НА ВРАТИМА
Дамир Окановић, председник Комитета за безбедност саобраћаја сматра да овакав начин уручивања позива има и добре и лоше стране.
- Предност обавештења на вратима јесте што би се свакако смањио број предмета који застаревају због недостављања позива, пресуда... Због тога ће и возачи пажљивије да возе, јер ће бити свесни да ће теже моћи да избегну казну - истакао је Окановић.
Међутим, по мишљењу нашег саговорника, овакав начин уручивања позива има више мана.
- Лоша страна ове мере јесте што неко може да буде на лечењу или у иностранству и да уопште не зна да му је обавештење било на вратима. И онда може да се деси да се у белој коверти налазила пресуда у којој пише да је изречена мера на пример забране управљана возилом. Човек вози кола, јер не зна да не сме и заустави га полиција. Такође, може да се деси да не може да пређе границу јер није платио казну - указао је на мане председник Комитета за безбедност саобраћаја.
ДРУГА МЕРА РЕШЕЊЕ ДА СЛУЧАЈЕВИ НЕ ЗАСТАРЕВАЈУ
Како каже Дамир Окановић, мера која ће почети да се користи од фебруара или марта следеће година има још мана.
- Може да се деси да возач на пример направи прекршај у Кањижи, а да живи у Врању. Поштари су покушали доставу, човек није био код куће, окаче му обавештење, а он после мора да путује до Врања како би преузео позив. А, највећа мана јесте што се бојим да то може да иде на штету загарантованог права на правично суђење - каже саговорник.
Према мишљењу председника Комитета решење за саобраћајне прекршаје јесте да се они третирају као прекршајни налог.
- Мој став је да највећи део саобраћајних прекршаја не треба да се процесира пред судом. Треба да буде исто као са казнама са појас, мобилним телефонима, проласком на црвено и слично. У већини земаља је правило да се судски поступак не спроводи, а изузетак је да се спроводи на лични захтев онога ко је учинио прекршај. По мом мишљењу то треба да буде пракса за све прекршаје, осим за оне најтеже где су предвиђене затворске казне, али у том случају окривљеног треба одмах довести пред судију за прекршаје и да одмах добије казну - завршио је разговор председник Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић.