НЕ ДОЗВОЛИТЕ ДА ВАС ПРЕВАРЕ ПРИ КУПОВИНИ АУТОМОБИЛА: Ево како да знате да ли је километража ''ВРАЋЕНА''
Приликом куповине половног аутомобила готово је немогуће са сигурношћу утврдити да ли је километража права или се несавесни продавац досетио да повећа цену возилу са веома малим улагањем
Међутим, да је километража враћена, може се наслутити на основу унутрашњости аутомобила: седишта, папучица или облоге волана.
Сутра истичу највећи попусти од чак 60% за грчке хотеле!
- Чим видиш да полован аутомобил има испод 160.000 а да није произведен пре две или три године, знај да је газда нешто петљао са километражом - један је од савета који се може чути од искуснијих купаца и продаваца половњака.
Јер, веома је једноставно манипулисати подацима са контролне табле јер су и софтвери, али и уређаји за механичко враћање аналогних километар-сатова поприлично распрострањени. Колико су преваре са километражом учестале, најбоље говори чињеница да се на великом броју интернет форума већ годинама расправља о томе који су софтвери најпогоднији за враћање бројки.
- Можда је ипак мало лакше открити када неко врати сат са 200.000 пређених километара на, рецимо, 80.000. Први показатељ лажне километраже је похабана и стара унутрашњост. Сигурно код аутомобила који су прешли 80.000 километара нису покидане пресвлаке на седиштима, похабане папучице нити је излизана облога волана. Такође дугмад за паљење светала и за укључивање четири мигавца не би требало да буду излизана. Мада реално, све то продавац може и да промени, тако да нема правог рецепта - каже аутомеханичар Душан Стевановић.
За неке марке постоји тзв. електронска историја, па се за само неколико секунди може преко рачунара проверити да ли је понуђени аутомобил сервисиран у овлашћеним сервисима и колико је отприлике могао да пређе километара на основу годишта. То посебно важи за аутомобиле увезене из Немачке.
Најједноставније је да од продавца тражите број шасије и у сервису на основу тог броја проверити податке о километражи, као и о мењаним деловима. Са друге стране, од километраже може бити важније знати да ли је аутомобил редовно сервисиран, да ли је вожен у градским условима, у приватне или службене сврхе.
- Боље је купити аутомобил са 100.000 километра који је чешће вожен на отвореном путу од онога који је прешао три пута мање а вожен је у градским условима - каже Стевановић.
- Возила га жена до пијаце и назад - једна је од реченица коју користи већина продаваца половњака. Од таквих информација треба се бранити само размишљањем.
НИШЛИЈА НА ПАРКИНГУ ПРОНАШАО ТОРБИЦУ СА 50.000 ЕВРА: Све вратио власнику, а за награду није добио НИ ДИНАРА!
- Када неко купује полован ауто, треба да спута жељу за тим да што пре купи превозно средство и треба да укључи мозак. Један аутомобил који се непрестано вози у просеку пређе најмање 15.000 или 20.000 километара годишње. То треба помножити са годинама старости и ето оквирне километраже - закључује Стевановић.
Код половњака који су прешли 100.000 километара и више треба обратити пажњу на то да ли су замењени основни потрошни делови, попут кочница и дискова. Прва ствар коју треба променити након куповине половњака јесте зупчасти каиш, који није јефтин, али се увек испостави као право улагање. Такође се препоручује замена уља и филтера.