НЕМА ВИШЕ РЕДОВА: Како да онлајн поднесете захтев за књижицу?
Бржи и лакши начин.
Грађани ће од 10. новембра захтеве за израду нових електронских здравствених књижица моћи да поднесу путем интернета. Подношење захтева обављаће се преко портала "Е-управе".
Министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић изјавила је да ће грађани књижице моћи да добију поштом на кућну адресу или да подигну на шалтерима РФЗО.
- Грађани могу електронским путем од куће, са посла, где год имају компјутере, да се пријаве преко портала Е-управе за замену старе здравствене књижице, не морају да чекају по шалтерима - рекла је Брнабић.
- Услуга је јако јако једноставна... На порталу Е-управе биће велики банер, да се одмах уђе у услугу, а направили смо видео-туторијал, који ће бити на Јутјуб каналу Е-управе да се лако прате инструкције - рекла је ресорна министарка.
До сада је захтеве предала половина од седам милиона осигураника. У Републичком фонду за здравствено осигурање моле грађане да испоштују рок прописан законом, односно 31. децембар, али наводе да ће осигураници са овереним старим здравственим књижицама моћи да се лече и после 1. јануара.
Осигуранику је потребна лична карта и образац КЗО-П1. Уколико особа нема здравствену књижицу, а има право на оверену исправу здравственог осигурања, онда му се издаје потврда која важи све док не добије нову картицу, а најдаље месец дана од дана подношења захтева. Такође, потребно је уплатити 400 динара таксе за израду картице.
Нове електронске картице су предуслов за увођење електронских картона, упута и рецепата, како би се за пацијента многе процедуре појендоставиле. Оне би уједно требало и да спречи злоупотребе, односно фалсификовање исправе, али и да заштити податке на чипу.
Картица би требало да обезбеди сигуран приступ сервисима које ће здравствене установе моћи да успоставе, што ће значити могућности заказивања прегледа од куће, електронско упућивање пацијената из једне у другу здравствену установу и слично.