НИШКИ БУЛЕВАРИ ЗА ШЕСТ МЕСЕЦИ ОДНЕЛИ СЕДАМ ЖИВОТА! Све због бахатих, пијаних и неопрезних возача
Трагедија покренула питање сигурности
Саобраћајне камере могле би да повећају безбедност на нишким булеварима, на којима је за само шест месеци, због бахатих, пијаних и неопрезних возача, погинуло седам особа, међу којима и једнан дванаестогодишњи дечак.
АКО ЗАЛУТАТЕ НА ПЛАНИНИ ПОСЛУШАЈТЕ САВЕТЕ ГОРСКЕ СЛУЖБЕ! "Морате дати све од себе да преживите"
ГУЖВА НА ГРАНИЧНОМ ПРЕЛАЗУ! У Србију данас без теста ушло више од хиљаду Македонаца
У Агенцији за безбедност саобраћаја наводе да се према досадашњим искуствима постављање саобраћајних камера показало као "најделотворнија мера повећања безбедности саобраћаја на булеварима".
- Булевари представљају јако важан део сваке мреже саобраћајница у градовима, те се посебна пажња посвећује и делу који се односи на безбедност саобраћаја. Мере које се примењују на булеварима, и остатку мреже саобраћајница, имају за циљ да спрече настанак саобраћајних незгода и ризик настанка, односно да делују превентивно и спрече најгори могући исход саобраћајне незгоде. Пажљиво планирање и постављање система надзора, односно камера показало се као ефикасна мера не само не територији Београда, већ и Ваљева и других локалних самоуправа које су примениле и поставиле овакав тип надзора и контроле саобраћаја. Поред тога едукација и промоција безбедног понашања су мере које дају резултате и могу се свакодневно примењивати - наводе у Агенцији.
У Агенцији за безбедност саобраћаја истичу да приликом пројектовања и планирања саобраћајница како у градовима, тако и на целој територији Републике Србије треба имати у виду да се примењују "мере опраштајуће околине и опрашатајућих елемената пута" које ће обезбедити минималне последице уколико до саобраћајне незгоде дође.
- Једна од инфраструктурних мера које могу бити примењене су планирање пешачког острва (као одмориште за старија лица), планирање зеленог појаса између коловоза и тротоара (заштитни део за пешаке на тротоару услед евентуалног излетања возила са коловоза) и слично. На булеварима су већ примењене мере постављања камера за мерење брзине које су се показале веома делотворне. У циљу повећања безбедности пешака на коловозима са три саобраћајне траке, у складу са финансијким могућностима, на пешачким прелазима се постављају семафори који јасно указују када је којој категорији учесника дозвољено ступање на коловоз и пролаз, то јест не постоји истовремено преплитање колских и пешачких токова, односно јасно су раздвојена кретања пешака и возила - кажу у Агенцији.
Последња трагедија, у којој су 4. јануара на Булевару Медијана погинула двојица недужних пешака, Андреј Пренкљушај (12) и Дејан Илић (48) када их је покосио "ауди" којим је управљао бахати возач Немања Стаменковић (19) из Београда, подигла је Ниш на ноге и актуелизовала је у јавности питање безбедности у саобраћају.
Након протеста грађана прошле суботе, који су захтевали хитне мере, саобраћајна полиција је од понедељка започела појачану контролу на подручју целог Ниша, док је градоначелница Ниша Драгана Сотировски затражила од полиције списак црних тачака и предлог мера и опреме за повећање безбедности у саобраћају.