Нисте сигурни како да отворите налог на порталу еУправа? Откривамо како можете добити службену помоћ!
Општине и градови у Србији имају администраторе и шалтерске службенике за помоћ грађанима приликом отварања налога на порталу еУправа
Више од 100 градова и општина у Србији именовало је администраторе и шалтерске службенике који ће грађанима помагати у отварању налога на Порталу еУправа и омогућити да из своје фотеље закажу термин за издавање личних докумената.
ШУРАК, СВОЈАК, СВАСТИЋ И СТРИЧЕВИНА: Наши родбински односи за странце енигма, откривамо ко је Србину ко!
СРБИЈА СЕ БЛИЖИ МИЛИОНУ ВАКЦИНИСАНИХ, А РЕГИОН ВЕОМА КАСКА: Зашто је негативна ситуација у осталим државама лоша и ЗА НАС
СТАЊЕ СА КОРОНОМ У СРБИЈИ ЈОШ УВЕК НИЈЕ ДОБРО! Лекари апелују: "Затварање кафана или фајронт у 18 часова"
Такође, да плате порез на имовину, добију решење из катастра у своје еСандуче, упишу дете у вртић или школу или обаве неку од преосталих 500 услуга које нуди портал, саопштио је НАЛЕД.
НАЛЕД у сарадњи са Канцеларијом за ИТ и еУправу, уз финансијску подршку Европске банке за обнову и развој, спроводи пројекат унапређења електронске доставе докумената грађанима и привреди од стране органа јавне управе.
Део пројекта чини и иницијатива, коју је подржало Министарство државне управе и локалне самоуправе, да се отварањем налога на порталу еУправа омогући што већем делу становништва да постану еГрађани и административне послове обављају електронски.
- Откако је 30. децембра упућена иницијатива локалним самоуправама да именују администраторе и шалтерске службенике, до сада је то учинило 106 градова и општина - каже директор Канцеларије за ИТ и еУправу др Михаило Јовановић.
Заједно с НАЛЕД-ом сада радимо на оснаживању капацитета локалних самоуправа како би постале електронски сервис грађана и како би унапредиле рад у дигиталном окружењу, навео је он.
- Посебну пажњу посвећујемо упознавању грађана са услугама електронске управе и њиховом охрабривању да те услуге више користе као што то чини већ милион регистрованих грађана на Порталу еУправа - рекао је Јовановић.
Директорка за регулаторну реформу у НАЛЕД-у Јелена Бојовић објашњава да ће уз личну карту грађани на шалтеру добити корисничко име и лозинку, као и инсталацију апликације на мобилном телефону, а да ће им службеници објаснити основне функционалности и начин рада портала.
- Коришћење електронских услуга штеди време и новац за пролазак кроз административне процедуре везане за најважније животне догађаје и посебно је важно у време пандемије када је кључно да избегавамо гужве и дуга чекања у редовима пред шалтерима - истиче Бојовић.
Поред отварања налога, грађани ће добити и одштампане податке (параметре) за сваки следећи улазак на портал.
За приступ порталу користиће тзв. двофакторску аутентификацију, односно након уноса корисничког имена и лозинке на мобилни телефон или таблет стићи ће им захтев да једним кликом потврде да су заиста они покушали да приступе свом налогу, што осигурава додатни ниво безбедности личних података.
Иницијатива да се грађанима и привредницима пружи подршка при отварању налога на Порталу еУправа спроводи се и финансира у оквиру пројекта еДостава, који финансира ЕБРД, у циљу унапређења коришћења електронских услуга и електронске доставе докумената.
Пројекат реализују НАЛЕД и Канцеларија за ИТ и еУправу, а једна од активности је и спровођење обука локалних службеника за коришћење Портала еУправа и апликације за издавање електронских идентитета, еИД грађана.
Министарство државне управе доставило је локалним самоуправама упутство за именовање администратора органа за Портал еУправе, еДоставу и еИД односно повереника који ће надзирати функционисање система и колегама шалтерским службеницима омогућавати приступ и додељивати корисничке улоге у раду с грађанима и привредом.