Нова акција саобраћајне полиције: Почиње НЕЗАМИСЛИВО СТРОЖА контрола коришћења дечјих седишта и везивања појаса
Репресија има највећи ефекат на возаче
Троје малишана погинуло је на путевима од почетка године, а саобраћајна полиција ускоро ће пооштрити контролу коришћења дечјих седишта и везивање старије деце на задњем седишту.
Прочитајте и:
Од почетка године у саобраћајним несрећама живот је изгубило 188 људи, а то је за 18 мање него у истом периоду прошле године. Иначе, од 3. априла, кад су почеле да се примењују Измене закона о безбедности у саобраћају, па до 3. јуна, погинуло је 65 одсто или 31 особа мање у односу на исти период лане.
Пошто је то очигледан доказ да репресивне мере дају резултат, у саобраћајној полицији су одлучили да пооштре контролу коришћења дечјих седишта и везивања појаса на задњем седишту. Поготово што поражавајућа статистика показује да се свега два од 10 малишана у Србији вози у ауто-седишту, а да тек сваки десети путник користи појас на задњем седишту.
- Контролу коришћења дечијих седишта и везивања појасева на задњем седишту обављаће полицајци на моторима и пресретачи на аутопуту, али и на наплатним рампама и у близини вртића и школа. Такође, на наплатним рампама полицајци ће пешице пролазити поред возила у колони и контролисати да ли су малишани у дечјим седиштима и везани. Казна за невезано дете у возилу износи 10.000 динара и сноси је возач. То ће бити континуирана акција, а не краткорочна – наглашавају у саобраћајној полицији.
Директор Комитета за безбедност у саобраћају Дамир Окановић слаже се да у Србији репресија има највећи ефекат на возаче.
- Смањење броја погинулих на путевима резултат је пре свега рада саобраћајне полиције, пооштреног закона и ефикаснијег рада судова, који сада по хитном поступку изричу казне возачима за насилну вожњу. Возачи и сувозачи су почели да користе појас , то све чешће чине и они који седе позади, али нажалост и даље велики број деце не седи у ауто-седишту или се не везује, што је јако лоша и опасна навика родитеља. Због тога су нам неопходне едукативне кампање како бисмо променили свест људи о значају ауто-седишта и појаса – објашњава Окановић.