Нова правила за ауто-школе ступају на снагу: За месец дана настаје ОЗБИЉАН ПРОБЛЕМ?
Одлагања прописа неће бити
Од 25. октобра све ауто-школе у Србији мораће да имају полигон за практичну обуку кандидата!
Прочитајте и:
Одлагања прописа неће бити па прети опасност да само трећина ауто-школа у Србији опстане. У ауто-школама тврде да су то неисплативе инвестиције због чега ће полагање вожње поскупети.
Александра Палавестрић из МУП-а Србије рекла је да после 25. октобра на снагу ступају одредбе Правилника о оспособљавању кандидата возача.
- Возила за оспособљавање кандидата за возаче Б, Ц1, Ц, Д1и Д морају бити опремљена АБС противблокирајућим системом кочења – каже Палавестрићева.
Новина је и да возила морају бити оптерећена најмање 30 процената своје носивости током практичне обуке и на испиту. Ради се о возилима Б, Ц, ЦЕ и ДЕ категорије. Према новом правилнику, ауто-школе морају да обезбеде простор за скупове возила, тј. за вожњу уназад са скретањем улево, односно удесно под правим углом.
Од 25. октобра све ауто-школе у Србији мораће да имају и полигон за практичну обуку кандидата. Палавестрић наводи да полигон може да буде у власништву ауто-школе или да власник ауто-школе има уговор о закупу или решење о коришћењу.
Указала је да постоје полигонске радње за Д категорију које се и даље могу изводити на полигону, али и на неком другом простору односно на аутобуском стајалишту.
- Ми смо дали предлог за измену правилника о димензијама простора, тако да смо предложили да саобраћајна трака буде од три до три и по метра - истакла је Палавестрићева.
Полигон може бити ван града, а полагања у самом граду.