ГРАЂАНИ ОПРЕЗ! Појавиле се нове жртве интернет преваре - ево на шта никако да не наседате!
Данас је један Београђанин постао нова жртва интернет преваре.
Тренутак непажње коштао је Београђанина 340.000 динара. Интернет преваранти су злоупотребивши лого "Поште Србије", преко лажне странице овог предузећа, искористили податке са платне картице које је оставио и "очистили" му текући рачун.
НАСИЉЕ НАД НАСТАВНИЦОМ ИЗ ТРСТЕНИКА НЕЋЕ ПРОЋИ НЕКАЖЊЕНО: Тужилаштво из Крушевца захтева поступак против ученика
ДИВЉЕ ЗВЕРИ ЗАПОСЕЛЕ НОВИ БЕОГРАД! "Може да буде трагично" Грађани узнемирени - предатор покушао да удари у возило
УЖАСНА ТРАГЕДИЈА Иван (32) преминуо у Београду, тело стајало 7 дана у капели јер породица није имала новца да га сахрани
Из Народне банке Србије и "Поште" упозоравају на честе ситуације фишинга и апелују на опрез приликом давања података који могу да буду злоупотребљени.
Очекујући пошиљку из Америке, овог Београђанина нимало није изненадио СМС да преко линка који му шаљу да плати царину од 4,48 евра да би преузео пакет. Није приметио да је управо интернет страница на коју је доведен била лажна.
- Чим сам укуцао податке са картице и ЦВЦ, стигла ми је порука од банке са јединственим кодом којом се ауторизује трансакција - каже преварени.
- Неколико сати касније, међутим, стигло ми је на мобилни 15 нотификација да ми је са рачуна подигнуто укупно око 340.000 динара. Како су ми из банке одговорили, испоставило се да сам уносом података са платне картице, као и једнократне лозинке коју су ми послали на мобилни заправо био жртва фишинга. То је облик преваре неовлашћеног преузимања података са платне картице, који су у овом случају употребљени да "отворе" апликацију новчаника на мом мобилном. Послао сам притужбу и банци и Народној банци Србије. Чекам одговор, али су му из банке сугерисали да не очекујем одштету.
Из Народне банке Србије су рекли да по Закону о платним услугама, ризик злоупотребе платне картице већи од 3.000 динара преузима банка. Међутим, то се, кажу, не односи на случајеве превара, када су сами корисници дали податке, уносећи их на лажни сајт, након чега су злоупотребљени.
- Тада је одговорност на кориснику - кажу у НБС. - Без обзира на све веће гаранције које уживају корисници платних услуга, они морају такође да буду свесни одговорности за своје поступке. Када је реч о подацима који се односе на злоупотребу платних картица, према до сада обрађеним подацима Народне банке Србије у току 2022. године решено је 35 притужби у вези са злоупотребом платних картица. Од тога је основаних било 15, а 20. Како кажу, иако плаћање на интернету носи погодности за кориснике и олакшава њихово свакодневно функционисање, доноси и одређене ризике. И у случају коришћења платних картица, али и свих других финансијских услуга, наглашавају да корисници морају да поступају опрезно.
- Управо из наведеног разлога Народна банка Србије је недавно, у оквиру своје рубрике "Корисно је да знате", грађанима указала о чему би требало да воде рачуна приликом куповине на интернету - поручили си из НБС.
Да овај напад није усамљен случај, потврдили су у ЈП "Пошта Србије".
- Детектовали смо средином новембра нови покушај злоупотребе имена Поште којим се грађанима путем лажних и преварних СМС порука и страница, сугерише да њихова пошиљка није могла бити испоручена, јер нису плаћене царине - рекли су нам у овом предузећу.
Из "Поште Србије" такође скрећу пажњу да никада на овај начин не комуницирају са корисницима и упозоравају да никада не захтевају овакав начин плаћања за испоруку било које врсте пошиљака.