Нови докази у афери "Железница Србије": Ремонт пруге за тешку пљачку
У "Железницама" се ређа афера за афером.
Судећи по документацији до које је дошао Српски телеграф, у овом јавном предузећу муљало се на све стране, а грађани Србије годинама су плаћали милијарде за штету која је тим криминалним радњама наношена фирми.
У неколико наврата је у претходних месец и по писано је о разним малверзацијама у предузећу "Инфраструктура железница", које је практично наследник некадашње фирме "Железница Србије".
Оптимистична прогноза др Тиодоровића: ЈУН је месец који ће Србији донети ДОБРЕ СТВАРИ
ТОП ПЕТ НАЈЛЕПШИХ ДЕСТИНАЦИЈА ЗА ПУТОВАЊЕ: Свака је лепша од претходне, а све су у СРБИЈИ!
Данас вртоглава 33 степена, а онда следи ВРЕМЕНСКИ ОБРТ: Детаљна прогноза за наредне дане НАЈАВЉУЈЕ НЕПОГОДЕ
Оне су се дешавале у различитим временским периодима, али по веома сличном сценарију, а заједничко им је то што се односе на послове склапане са приватним предузећем "Bauwesen".
Овог пута се открива шта се све радило током изградњи потпорне конструкције и санације доњег строја пруге Београд - Ваљево - Врбница - државна граница 2014. и 2015. године. Ради се о деоници, како то у документацији пише, од км 88 165 до км 88 180, а муљало се највише у обрачуну коришћења вучних средстава. Уговор (под бројем 300/2014-1728 од 26. новембра 2014. године) потписан је са извођачем радова, фирмом "Мета Балкан", која је имала заједничку понуду са већ поменутим предузећем "Bauwesen".
И где год се упореди оно што је уговорено и оно што је реализовано (и наплаћено) појави се нека шупљина. Тако је, рецимо, по уговору било предвиђено да се радови заврше за 44 дана, односно до 12. фебруара 2015. Потом је надзорни орган време радова продужио на 54 дана. Прегледом документације и грађевинског дневника, међутим, утврђено је да је извођач радио чак 107 радних дана, а притом нису извршене све уговорене обавезе, што је уписано у грађевински дневник. Дакле, нема никакве дилеме да је то прави податак, односно да су радови трајали малтене три пута дуже него што је првобитно било договорено.
Радили без лиценце, уградили лошу мрежуДа скандал буде већи, у време извођења радова предузеће "Мета Балкан" није имало потребну лиценцу за извођење радова на железници. - То је у записнику констатовао и републички инспектор Драгиша Елезовић, али нико никада није позван на одговорност - наводи саговорник нашег листа из железница и открива још једну малверзацију: - Посебну примедбу надзорни орган ставио је на квалитет такозване габионске мреже јер је уграђена мрежа мање дебљине и лошијег квалитета у односу на уговорену, а извођач није умањио вредност, већ је наплатио унапред договорену суму. |
Е сад долазимо до најшокантнијег податка. Према овом уговору извођачу су наплаћени казнени пенали у износу од само 61.105 динара иако је због кашњења инвеститору ("Железницама Србије", како се тада звала фирма) направио додатне трошкове у ангажовању надзорних органа и вучних возила од чак 4.470.100 динара. То је, дакле, 73 пута више од износа пенала. Притом, уопште није фактурисано коришћење вучних средстава која су заиста коришћена, већ оних много слабијег интензитета, а фактура на овај износ и по овом основу никада није испостављена извођачу на наплату.
На питање како је дошло до оволиких пропуста, зашто фактура није испоручена извођачу и да ли је неко због тога позван на одговорност, од "Инфраструктуре Србије" нема одговора. Поручено нам је само да су питања прослеђена "надлежним службама и одговорним лицима" предузећа, уз напомену да "2014. године није била основана 'Инфраструктура железнице', већ је тада пословала јединствена железничка компанија 'Железнице Србије', која је морала бити потписник уговора и носилац наведених активности. Исти одговор, ако се тако може назвати, добили смо и на сва друга питања везана за друге неправилности по истом уговору.
Иначе, радови на поменутој деоници, уместо 12. фебруара 2015, завршени су, и то не сасвим, тек 19. априла исте године.
- Тада је извођач повукао сву механизацију, не завршивши уговорене обавезе на хумусирању косине, што се јасно може видети из расположиве документације - објашњава за Српски телеграф саговорник из железница.
Све ово на душу иде Душану Гарибовићу, који је на чело железница, уз много контроверзи (медији су писали о његовој неквалификованости за то место), дошао у августу 2015, баш када је требало расплести клупко свих ових муљачина. То се, треба ли поновити, никада није десило...
ЗАРАЖЕНА РАДНИЦА ВРТИЋА у Власотинцу: Била сам 15 минута на послу пре него што сам сазнала да имам вирус
ДАНАС ЈЕ ПРАЗНИК СВЕТОГ ПРОРОКА ЈЕРЕМИЈА: Строго се поштују обичаји, а ово НИКАКО не смете да урадите!
Сви смо чули за изреку "ПРОСТО КО ПАСУЉ", а ево и шта она заправо значи и зашто је користимо!
За путовање ДО ТРИ ДАНА НИЈЕ ПОТРЕБАН ТЕСТ? Ево ко све мора да се тестира на корону да би ушао у Србију
Ватрено Око дневно одради и до 2.400 тестова: Лабораторија вредна сваког помена са најпоузданијим тестовима