ОД БАТАЈНИЦЕ ДО БУБАЊ ПОТОКА ЗА 23 МИНУТА: Обилазница око Београда отвара се за саобраћај у 9 часова
Обилазница од тунела Стражевица до Бубањ Потока биће отворена за саобраћај у 9 часова.
Део обилазнице око Београда од Стражевице до Бубањ Потока отвара се за саобраћај у 9 часова, након јучерашњег свечаног отварања. Од данас око Београда - 47 километара ауто-пута.
ОТВАРАЊЕ ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА: Вучић присуствовао свечаној церемонији - "Мој предлог ће бити да носи име Милутина Мркоњића" (ВИДЕО)
Обилазницом око Београда, од Добановачке петље до Бубањ Потока, од данас ће се моћи за мање од пола сата, у шест саобраћајних трака.
Последња деоница обилазнице свечано је отворена јуче уз присуство државног врха.
- Поносан сам због свега што је урађено, и због онога што долази... Људи ће моћи да виде целу трасу, то је величанствено, прошао сам и хеликоптером да то видим, дивно изгледа - рекао је председник Александар Вучић на отварању саобраћајнице.
Говорећи о даљим потезима везаним за изградњу обилазнице, он је рекао да је на реду експропријација земљишта.
О обилазници
Обилазница је пројектована и одобрена давне 1972., у време Јосипа Броза Тита, а градња је почела 1991, у време Слободана Милошевића.
Није се, међутим, тих ратних деведесетих далеко одмакло. Али и после 2000. настављено је у спором ритму. Наиме, до септембра 2008. градило се, у просеку, тек километар годишње. Таквим темпом, обилазницом од Батајнице до Бубањ потока било би могуће доћи тек 2031.
Међутим, баш данас, на Видовдан, отвара се последња деоница обилазнице, Сектор 6, од тунела Стражевица до петље Бубањ поток, чиме је комплетиран Коридор 10. У присуству председника Александра Вучића, на чије је инсистирање посао убрзан да би био окончан вишедеценијски сан градитеља
Од данас возачи ће од Батајнице до Бубањ потока стизати за само 23 минута.
Ово није крај. Планира се и изградња наставка обилазнице, тзв. сектора Ц, од Бубањ потока до Винче и Панчева, укључујући и нови мост преко Дунава, чиме ће цела обилазница бити дуга око 69 километара. Радови би требало да почну током следеће године, будући да се очекује да пројекти буду завршени на пролеће. Прво ће се, како је најављено, радити тунели, па мост, а онда ауто-пут између.
Шест трака
- 47,4 км дужина
- 3,75 м ширина сваке од четири саобраћајне траке
- 3 м ширина обе зауставне траке
- 4 м разделна трака
Најдужи тунели
- 665 м Липак
- 699 м Железник
- 772 м Стражевица
- 360 м Бели поток
Најдужи мостови
- 1.965 м Мост преко Саве
- 408 м Света Петка
- 406 м Железничка река
- 571 м Кијевски поток
- 597 м Топчидерска долина
- 430 м Мост преко железничке пруге