СТИЖЕ ДРАСТИЧНО ОГРАНИЧЕЊЕ БРЗИНЕ: Ево колико можете да "јурите" по путу од сада у овом граду
Власти већ једном ограничење смањиле са 60км/х на 50км/х, али сада планирају да је спусте још ниже...
Најаве увођења драстичних ограничења брзине кретања возила у градским срединама, последњих месеци су стизале из различитих крајева Европа. Тај тренд је сада стигао и на Балкан.
ЛЕТО на мору: Хотели у Црној Гори од 349€ за 7 полупансиона
ОПСАДНО СТАЊЕ У НИШУ! Полиција мотри на Индијце да НЕ ИЗАЂУ из хотела - грађани у страху од ДЕЛТА СОЈА
ШТА МУШКАРЦЕ У СРБИЈИ "ПАЛИ" КОД ЖЕНА И ОБРНУТО? Да човек не поверује - неки воле да глуме ПЕПЕЉАРУ, а неки да их ГРИЦКАЈУ ИНСЕКТИ
Више европских градова ове године је најавило или већ увело ограничења од 30км/х, као меру повећања безбедности саобраћаја на централним градским улицама. Препоруку о доношењу такве мере дала је и Светска здравствена организација, услед пораста броја саобраћајних несрећа у свету.
Први град у овом нашем делу света који би ускоро могао да примени тако драстичну меру ограничења брзине је Брашов. Власти тог румунског града планирају да ограничење примене, као пилот пројекат, на прометним улицама у центру града, којима се у великом броју крећу они који користе алтернативне видове превоза, као што су бицикли, скутери и тротинети.
Градске власти Брашова наводе да се становници центра града често жале на брзу вожњу, због чега су већ једном, 2016. године, ограничење смањиле са 60км/х на 50км/х. Међутим, иако је донела неке резултате, ова мера је допринела да људи сада много више времена проводе у саобраћају.
И поред тога, власти Брашова су одлучне да уведу ново ограничење од 30км/х, на шта их наводи и поражавајућа статистика, преноси сајт Промотор. Наиме, са 96 смртних случајева на милион становника, Румунија је прва по броју смртно страдалих у саобраћајним несрећама у Европској унији.
Међу великим европским престоницама које су увеле ограничење брзине од 30км/х најдаље је одмакао Париз, у коме се ова мера примењује на око 60 одсто улица. Ограничење брзине ће од септемра још бити проширено, па ће зоне у којима је брзина већа од наведене, практично, бити изузетак.
У 80 одсто улица Мадрида такође се примењује ово ограничење, док су у Бриселу само главни градски булевари изузети од овог ограничења.