ОГРОМНА ПРОМЕНА: После стравичних саобраћајних несрећа уводе се НОВА ПРАВИЛА?! Сваки аутомобил мораће да има ОВО!
Снимак саобраћајке забележен оком камере из путничког аутомобила ускоро би могао бити крунски доказ на суду!
Језива смрт Станике Глигоријевић (52) из Дебелице код Књажевца, која је настрадала када се возач Зорана Бабића, бившег директора "Коридора Србије", службеним аутомобилом закуцао у "опел", док је стајао на наплатној рампи код Дољевца, као и страховита саобраћајка у којој је градски аутобус ишчупао руку ТВ водитељки Деји Ђурђевић изнова су покренуле питање да ли видео-записи из возила могу да расветле спорне детаље несреће.
Блажо Марковић, председник Синдиката полиције и полицијских старешина, покренуо је нову законску иницијативу, која предлаже да снимци камера из путничких возила буду валидни докази на судовима у нашој земљи и тај предлог послао је Влади Србије.
Он каже да се возачима путничких возила не намеће законска обавеза да инсталирају камере, већ се само предлаже да снимци буду признати као докази на судовима, у случајевима када су камере снимиле неки удес.
ГОМИЛА, БИЦИКЛ, ЋЕБОВАЊЕ... Брутална ЗАБАВА у ЈНА којом су кажњавани ЦИНКАРОШИ и плашени ГУШТЕРИ
Марковић напомиње да ће видео-записи из путничких аутомобиле скратити процедуру суђења и трошкове вештачења, док ће малверзације око наплате осигурања бити сведене на минимум.
- Пракса је показала да је много возача осуђено, јер нису могли да докажу да су возили у границама дозвољене брзине или да је друго возило намерно изазвало судар, а пешак истрчао на аутопут или на коловоз ван пешачког прелаза и слично. Држава, као и возачи, издвајају много новца за саобраћајне вештаке и трошкове маратонских суђења, која се често окончају без правичног исхода. Многе земље у региону, али и Русија, признају као доказе снимке које су забележиле камере у аутомобилима. Такође, било би пожељно да возила јавног превоза имају законску обавезу да монтирају камере, како унутра, тако и споља - објашњава Блажо Марковић.
Људи су, како каже, чудо, а пракса је доказала да се наш народ довија на разне начине да дође до новца!
- У Београду је у последње време повећан број такозваних саобраћајних сачекуша. Примећено је да возачи старијих аутомобила, у улицама с првенством пролаза, вребају возила која долазе из споредних улица, па инсценирају саобраћајку тако што излећу на њих, само да би дошли до великих новчаних одштета, како за своје дотрајале аутомобиле, тако и за наводне трауме! Снимци поменутих камера, које би суд верификовао, били би доказ из прве руке! Тако би се драстично смањила могућност корупције у предистражном поступку и скратило време суђења, а највероватније би нестале и монтиране саобраћајке - истиче председник Синдиката полиције и полицијских старешина.
Све по плану: Напредују радови на унутрашњем украшавању спомен-храма Светог Саве на Врачару
Марковић каже да је било случајева да се незгоде фингирају и да су у таквим случајевима оштећене осигуравајуће куће.
- У Београду су путници користили ситуације да намерно ударе главом о шипку када возач градског аутобуса закочи и потом захтевају медицинску помоћ и лекарски извештај, на основу којег би наплатили накнаду за повреде. Има случајева да поједини возачи током вожње без разлога нагло закоче, само да би се аутомобил иза њих закуцао у њихово возило и тако био одговоран за чукање. Да суд признаје снимке камера из возила, видело би се ко је и зашто одговоран у таквим незгодама - каже Марковић и додаје да у појединим државама постоји обавеза да путничка возила буду опремљена камерама да би могла да забележе евентуалне саобраћајке.
- Уградња се препоручује да би возачи на тај начин могли да обезбеде доказе. Снимање ове врсте је много јефтиније него раније, тако да куповина камера није неко значајно финансијско оптерећење у односу на цену возила. Иницијатива нашег синдиката, у овој фази, не садржи ову обавезу уградње камера, јер смо свесни да смо још сиромашно друштво. Међутим, желимо да суд прихвати снимке као доказ у случајевима када људи већ имају камере у возилима. Верујемо да би то поспешило увођење камера код осталих возача, јер би се на тај начин заштитили - тврди Марковић.
Он објашњава да ће у предстојећем периоду правни тим њиховог синдиката до детаља разрадити ову иницијативу, која је већ поднета Влади Србије, јер је правна сигурност за грађане Србије изузетно важна. Представници полиције су, како каже, први у одбрани тих права и наглашава да ће овај синдикат имати још оваквих корака.
Занимљиво је да је овај синдикат покренуо и иницијативу за легализацију проституције, која је изазвала велику пажњу јавности, а ушла је и у званичну процедуру.
Окановић: Нема препрека да приватни видео буде доказ
Дамир Окановић, директор српског Комитета за безбедност у саобраћају, каже да нема правних сметњи да се снимци приватних камера употребљавају као доказ у прекршајном поступку.
- Ако се снимци са надзорних камера пекара, мењачница и ресторана могу употребљавати приликом суђења за најтежа кривична дела, онда се и снимци са ауто-камера могу користити за расветљавање саобраћајне прекршаје. У овом случају, није потребно мењати прописе, већ судску праксу, јер је суд тај који одлучује да ли ће прихватити снимак као доказ - каже Окановић.