ОНЛАЈН НАСТАВА ОД ДАНАС: Старији основци и средњошколци наставу прате од куће
Старији основци од петог до осмог разреда и средњошколци, од данас ће наставу пратити онлајн, док млађи основци, од првог до четвртог разреда, настављају да иду у школу.
Одлуком Владе Србије, на препоруку Кризног штаба, настава на даљину за старије основце и средњошколце ће се примењивати до почетка зимског распуста 21. децембра.
Српски професор разрешио све заблуде о лековима: Када се пију, уз коју храну не иду и шта може да буде смртоносно
ПОТПУНО ЗАТВАРАЊЕ ПОСТАЈЕ РЕАЛНА ОПЦИЈА? Србија се налази у последњем ЦРНОМ КОРОНА КРУГУ
ХИТНО ЗАСЕДАЊЕ КРИЗНОГ ШТАБА: Главна тема нове мере, али то није све!
Министарство просвете отклонило је дилеме како ће се ученици оцењивати у допису које је упутило свим школама, и у коме наводи да ће и оцењивање бити на даљину.
- Посебну пажњу треба посветити напредовању ученика у складу са принципима формативног оцењивања, о чему су школе добиле упутства у претходном периоду, а које је потребно примењивати и у овим околностима", наводи се у допису директорима школа.
Наводе да наставници треба да инсистирају на битним садржајима, тј. на садржајима који су кључни за остваривање исхода обавезног предмета, изборног програма и слободне наставне активности.
- Оцене које су ученици добили у току непосредног образовно-васпитног рада од почетка ове школске године и подаци о напредовању ученика и оцене које ће ученици добити у периоду до завршетка првог полугодишта омогућиће извођење закључне оцене - наводе из министарства просвете.
Наставник има аутономију да планира оцењивање и да одлучује да ли се писмени задаци, планирани у наредном периоду, могу реализовати путем наставе на даљину.
Уколико то није могуће писмене задатке могу реализовати и у другом полугодишту, али да се води рачуна о равномерном распореду у односу на друге писмене и контролне задатке.
Уколико је ученик незадовољан предлогом закључне оцене на крају полугодишта може се за њега организовати одговарање у школи уз поштовање свих епидемиолошких мера.
Ученик који нема потребан број оцена за утврђивање закључне оцене из оправданих разлога (болест, изолација), може остати неоцењен.
Тим ученицима, наводе у министарства, потребно је посебно планирати додатну подршку у другом полугодишту.