ОВОГ ЛЕТА НА МОРЕ ОТПУТУЈТЕ СПОКОЈНИ: Ово "ситнице" вам могу пореметити планове, а нису вам ни пале на памет
Важне информације пред пут
Чиме се све служе туристичке агенције, на својој кожи и по свом новчанику осетила је једна Београђанка. Она је нагласила да ни уплата туристичког аранжмана не гарантује да ћете добити смештај који сте резервисали.
КОЛИКО ЋЕ НАС ЛЕТОВАЊЕ КОШТАТИ СЛЕДЕЋЕ ГОДИНЕ: Туристичке агенције већ спремају аранжмане, али и мало јачи ценовник
ОТИШАО НА ЛЕТОВАЊЕ У ГРЧКУ, а онда га КАМЕРА СНИМИЛА како у ресторану ради гнусну ствар: Прети му казна од 50.000 евра!
БЕСПЛАТНО НА ЛЕТОВАЊЕ! Овај човек враћа веру у људе - за родитеље из Србије, БиХ и Црне Горе смештај без плаћања (ФОТО)
Ова Београђанка је прошле недеље уплатила 40 одсто од укупне цене аранжмана, резервисала и потписала уговор за агенцијски аранжман који је обухватао путовање на Санторини, са организованим авионским превозом, смештајем у унапред одређеном хотелу на бази одабране услуге, али... Испало је, мисли она, да је преварена.
- У петак сам уплатила део пара и речено ми је да ће ми бити јављено када паре легну на рачун. У понедељак ујутро ме зову из агенције. Јављам се мислећи да ми јављају да су паре доспеле на рачун, међутим, тада долази до проблема. Из агенције ми говоре да хотел који сам резервисала и осигурала потписаним уговором нема расположивих јединица, те ми на мејл шаљу "алтернативу" коју су добили од својих партнера - рекла је она.
Алтернативни хотел није у рангу резервисаног хотела, а и налази се 11 километара од места на коме се налазио први хотел. Дакле, у потпуно другом селу, а поврх тога, нема га на сајту агенције, те ми ситуација постаје сумњива - каже Београђанка и додаје:
- Одлучила сам да одем лично у пословницу, где сам питала како може доћи до измена када сам потписала уговор, и добила информације да агенција након уплаћеног новца и потписаног уговора шаље хотелу упит да ли има расположивих јединица и да је то процедура по којој агенција послује. Поставила сам питање: "Дакле, прво парице, па тек онда причамо?", а одговор је био у стилу: "Па... да..." Онако бесна сам рекла да желим да ми рефундирају новац и да не желим да бирам хотел који је далеко лошији од оног који сам ја хтела. Рекли су ми да уколико прође више од 15 дана од резервације, агенција задржава пет одсто од уплате - објаснила је она.
Александар Сеничић, директор Националне организације туристичких агенција Јута, каже да је то уобичајен поступак - да се ради резервација и чека потврда смештаја од хотела, јер нису сви хотели закупљени по систему "пуно за празно".
- То би на нашем тржишту и у овим околностима носило превелики ризик за агенцију. Систем дотичне агенције да чека да јој легну паре, па да потврди резервацију, није ни уобичајен ни оправдан. Наиме, прави се уговор без плаћања аванса, који је валидан само ако стигне потврда за тај смештај, након тога се даје кратак рок за уплату дела аранжмана за потврду резервације - наводи Сеничић.
Опрез
- У последње време се дешава свашта и због тога треба бити опрезан. С друге стране, знам из искуства да и путници често прећуте битне ставке само да би остварили нека своја права, а све то нимало није наивно - каже Александар Сеничић.
- Ово се понекад дешава и када исплатите комплетан износ, услед овер букинга (продатог капацитета који је већи од могућности смештаја), за шта није одговорна агенција јер хотели продају своје капацитете на више страна, па је могуће да се и то догоди. Ретко, али се догађа, могуће је да се на лицу места понуди алтернатива или више категорије, уз сагласност путника. Туриста у том случају има право да откаже уговор одмах и да захтева одмах повраћај новца, у супротном, треба да се обрати туристичкој инспекцији - закључио је Сеничић.