ПО ПРВИ ПУТ У СРБИЈИ! Велико истраживање у 32 ЕВРОПСКЕ ЗЕМЉЕ: Ево шта Срби најчешће раде док возе!
Возачи у Србији много чешће користе телефон док су за воланом него они у земљама Европске уније, показало је велико истраживање ЕСРА мреже (ЕСРА - истраживање ставова учесника у саобраћају о безбедности саобраћаја) спроведено у 32 земље.
Агенција за безбедност саобраћаја је крајем 2018. постала партнер и члан мреже ЕСРА, која окупља истраживачке центре и институте који се баве безбедношћу саобраћаја на путевима широм света, а покренула ју је Европска комисија 2015. године. Истраживање је први пут обухватило и Србију, а Српски телеграф ексклузивно објављује резултате. За потребе ЕСРА анкетирано је чак 35.000 учесника у саобраћају.
Добро и лоше
У поређењу са резултатима истраживања у земљама ЕУ, испитаници у Србији су у мањој мери пријавили да управљају возилом након конзумирања алкохола, као и да мање прекорачују брзину. С друге стране, наши возачи много више користе мобилни телефон у току вожње, и то не само за разговор већ и за читање порука и мејлова и приступање друштвеним мрежама. Такође, Срби мање користе појасеве, више крше прописе као пешаци, мање везују децу и мање користе специјална седишта за њихов превоз.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/09/22/ja.jpg?itok=oQS-rvRZ)
ДАНАС СЛАВИМО БОГОРОДИЧИНЕ РОДИТЕЉЕ: Јоаким и Ана доносе ВЕЛИКИ БЛАГОСЛОВ, али НИКАКО НЕ СМЕТЕ да урадите ОВО
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/08/28/profimedia-0011738845.jpg?itok=3u46-5i2)
МОНСТРУОЗНИ ЧИН У ОБРЕНОВЦУ Ушли у двориште, извукли власничког пса из бокса и ЗАКЛАЛИ ГА!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/09/22/2019-09-21t102022z_434952924_rc136a487860_rtrmadp_3_climate-change-strike-southkorea.jpg?itok=nTo8oR0s)
ПОСЛЕДЊИХ ПЕТ ГОДИНА НАЈТОПЛИЈЕ У ИСТОРИЈИ! У атмосферу отишло 20 одсто више угљен-диоксида него раније!
Небезбедно понашање које су испитаници у Србији највише пријавили је превожење на задњем седишту аутомобила, а да нису везани сигурносним појасом, као и прекорачење брзине ван насељеног места. Готово сваки пети возач (19%) пријавио је да управља аутомобилом и након конзумирања алкохола. Сваки други пешак (52%) пријавио је да понекад прелази улицу док је на семафору укључено црвено светло за пешаке, док чак 71% пешака чита поруке или проверава друштвене мреже док хода улицом.
Неће прслуке
Утисак је и да Срби имају претерано поверење у своје возачке способности, па сваки пети (19%) сматра да је способан да управља возилом након конзумирања мање количине алкохола. Око 12% српских возача сматра да је способно да безбедно вози чак и када знатно прекорачује дозвољену брзину, док њих 6% сматра да коришћење телефона не утиче на вожњу.
Када је у питању увођење нових законских одредби, испитаници у Србији у великој мери подржавају увођење обавезе коришћења заштитне кациге за децу бициклисте (84%), док је најмање подржана мера увођење обавезног коришћења одеће са рефлектујућим материјалом за пешаке током ноћи (43%).
Две секунде довољно за катастрофу
Јасмина Милошевић, в. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја, за Српски телеграф објашњава колико је опасно коришћење телефона током вожње, а српски возачи га користе много више него возачи у ЕУ, показало је истраживање.
- Од када постоје аутомобили, постоје и такозвани дистрактори, који возачима одвлаче пажњу. Као најдоминантнији издвојио се телефон. Појавом и експанзијом друштвених мрежа знатно је повећана употреба телефона током вожње. У нашој статистици, када су у питању саобраћајне незгоде изазване коришћењем мобилног телефона, приказане су у процентима до 3% и водимо их као невидљиву статистику јер мали број возача признаје да је приликом настанка саобраћајне незгоде користио телефон. Примера ради, при брзини од 60 километара на сат, уколико на две секунде погледате у телефон, за то време прећи ћете растојање дужине три аутобуса. То значи да сте готово 60 метара били одсутни из свега што се дешава у саобраћају. Какве то последице може да имак, јасно је свима - објашњава Јасмина Милошевић.