Полазак у школу ђака представља велику радост: У клупе ове године сешће 67.000 првачића
Деца школу треба да виде као свој други дом
У школске клупе ове године сешће око 67. 000 ученика првог разреда.
Прочитајте и:
Полазак у школу ђака првака представља велику радост, али и велики стрес за родитеље и за децу, а помоћница министра просвете Весна Недељковић каже да родитељи и деца не треба да се плаше поласка у школу већ да га са радошћу дочекају, јер то ће за прваке бити наставак игре, дружења и учење кроз игру.
- Родитељи не треба да се плаше већ да охрабре своје прваке, да обу на ђачке приредбе. Деца школу треба да виде као свој други дом - каже Недељковић.
Родитељи најчешће мучи да ли ће њихово дете да се снађе у школи, да ли је довољно спремно за школске обавезе, како ће након васпитача у вртићу прихватити учитеља.
Психолог Института за јавно здравље Србије "ДР Милан Јовановић Батут" Весна Томић каже да родитељи треба код детета да развију позитиван однос према школи и просветним радницима, да га заинтерсују за стицање знања и све што се дешава у школи.
- Детету никако не треба претити школом и учитељем, јер ће се код њега развити страх и негативан став према школи што ће имати бројне штетне последице, одразиће се на успех у школи и однос са другом децом - каже Томић.
Она родитељима саветује да са децом разговарају о школи, учитељу, школским друговима како би дете знало да у породици има сигурност и разумевање, али и да има одређене одговорности.
"Родитељи треба да од првог дана науче дете да има свакодневне обавезе и да треба да континуирано учи и ради. Пожељно му је обезбедити радни кутак – простор за учење како би лакше формирало радне навике", појашњава она и додаје да прваке не треба оптерећивати разним додатним секцијама како би им остало довољно времена за игру.
Како каже од самог почцетка родитељи треба да се договоре са децом у које време ће да учи и ради домаће задатке.
- Посебну пажњу родитељи треба да обрате на коришћење савремених технолошких помагала - телефона, интернета, друштвених мрежа. Не треба се снебивати, већ у поптуности контролисати време и нацине њихове употребе, у циљу оцувања менталног здравља деце и спрецавања бројних проблема услед њихове злоупотребе - закључила је она.