ПООШТРЕНЕ МЕРЕ: За старија кола и до 300 евра да прођу технички преглед
Неће се више толерисати ни најмањи квар
Власници неисправних возила мораће барем да припреме 250 евра, колико ће их просечно коштати поправка аутомобила, ако желе да прођу знатно ригорознији технички преглед по новом правилнику који важи од 5. јула.
Прочитајте и :
Нови правилник узнемирио је барем трећину возачау Србији. Према подацима МУП-а свако треће воуило је старије од 15 година, што значи да подлеже новом правилнику који предвиђа да ови аутомобили морају да иду два пута годишње на детаљан технички преглед. Тај преглед ће, према првим проценама, коштати око 4.000 динара, али судећи према најавама, власници возила мораће знатно да завуку руку у џеп. На име, како кажу у МУП-у, на новим, знатно ригорознијим техничким прегледима који ће трајати до 35 минута, снимаће се свако возило фотоапаратом и неће се више толерисати ни најмањи квар. Ако су корозије, споне трапа и кочнице ракрана барем сваког трећег времешног четвороточкаша власници ће морати да за поправку тих делова плате најмање још 200 евра. Санација чак и најситније корозије може бити папрена. Све ово се не односи само на власнике кола која су старија од 15 година, већ и на све возаче.
- Ако се корозија на пример налази на рубу врата, ми морамо да сечемо тај део. Дакле, без обзира на малу површину реч је о великом броју сата рада, а само фарбање кошта 60 евра. То значи да је просечна цена целог посла 150 евра - истичу у једној аутолимарској радњи.
- у Зависности од величине и врсте возила цена спона се креће од 600 до 2.000 динара. С друге стране за кочиони систем, дискови коштају од 2.500 до 3.000 по комаду, а толика је и цена плочица, док су пакнови скупљи и стају од 1.900 до 3.000 динара по комаду - објашњавају аутопродавци.
Додатну муку могло би да представља и најмање оштећене шофершајбне.
- Ми напрслину пунимо течним стаклом које грејемо, као што раде, рецимо, зубари. У зависности од величине оштећености оквирна цена креће се од 2.000 до 7.000 динара - кажу у једном сервису.
- У зависности да ли се ради о копији или оригиналном катализатору цена се креће од 8.000 до 50.000 динара. На цену утиче и модел аутомобила. Ако га нема много у Србији цена катализатора може бити бити скупља него за новија и популарнија возила. Иначе, уградња катализатора кошта у просеку од 50 до 100 евра у зависности да је катализатор прав или угаони - наглашавају продавци катализатора.
- У зависности од димензија и модела гума најјефтинија кошта 4.000 динара, с тим што се цена креће и до 27.000 динара - кажу вулканизери.