ПЕТИ ЦИКЛУС ПРОЈЕКТА „ЗАСАДИ ДРВО“ У ПУНОМ ЈЕКУ: Београд у протеклих седам месеци постао богатији за чак 1700 нових садница
На истом месту на којем је пре тачно седам месеци обележен почетак пете сезоне пројекта "Засади дрво”, јуче је организована велика садња за запослене у компанијама Wireless Медиа Гроуп (WMG) и дм дрогерие маркт, које су покренуле овај пројекат.
Посађено је 100 нових садница сибирског бреста, букве и келреутерије, чиме смо стигли до бројке од 1.700 посађених садница широм Београда током актуелне сезоне пројекта.
У претходних седам месеци у оквиру пројекта “Засади дрво” урађено је много за нашу околину и друштво. Посадили смо 170.000 садница широм Србије, озеленили смо седам градских локација, од тога пет у Београду, где је посађено више од 1.700 садница, сакупили смо 3,5 тона семена, организовали смо форум под називом "Засади дрво - промени све(с)т“, који, сада већ традиционално, окупља представнике релевантних институција и еминентне стручњаке како би дискутовали о кључним темама из области савременог шумарства. Велико признање добили смо на фестивалу друштвено одговорне комуникације, кад је наш пројекат "Засади дрво" овенчан титулом „Кампање са сврхом“, као једна од најбољих друштвено одговорних кампања која је реализована у Србији у протеклих годину дана.
Ана Алексић, чланица управе компаније WMG, тим поводом је изјавила: „Ово је четврти пут да смо организовали садњу за запослене. Поносни смо на чињеницу да наше колеге препознају значај и доприносе реализацији највећег покрета пошумљавања и озелењавања Србије. У овој сезони фокус је, између осталог, био на озелењавању градских средина, а само Београд је постао богатији за 1.700 нових стабала. Поред тога, ове године смо први пут организовали новогодишњу кампању у којој смо грађане позивали да купују јелке с бусеном и омогућили им да их након празника врате расадницима како би то дрвеће наставило живот у природи. То је још једна у низу активности којима смо се бавили како бисмо подсетили људе на одговорност сваког појединца и инспирисали их да учине нешто добро. Изузетно смо задовољни резултатима које остварујемо, а подршка наших партнера и грађана охрабрује нас да наставимо с реализацијом активности за лепшу и здравију Србију“, закључила је Ана Алексић.
- Ми у дм-у изузетно смо поносни на свих пет сезона пројекта “Засади дрво” – највећу иницијативу пошумљавања и озелењавања у Србији. На ушћу две највеће реке у Србији, организовали смо акцију озелењавања главног града Србије – пету од почетка ове сезоне. Садња на Ушћу представља још један поклон престоници и нашој заједници, као и допринос дм-а озелењавању локације која је Београђанима једна од омиљених. Баш на овом месту засадили смо 100 садница, настављајући заједнички рад на озелењавању као и на постизању видљивих резултата и промена у свом окружењу. Као и увек, посебну захвалност дугујемо нашим колегиницама и колегама, који су били са нама и који се увек радо одазивају позиву на акције садње. Позивам и све суграђане да нам се придруже у овом великом еколошком подухвату. Сви заинтересовани могу да пронађу више информација о будућим садњама на сајту zasadidrvo.rs. Радујемо се свакој новој садњи и настављамо с тежњом да инспиришемо све људе око нас да заједно учинимо нашу планету зеленијом и здравијом – изјавила је Светлана Јовановић Митић, ресорна менаџерка маркетинга и комуникација дм Србија и Северна Македонија.
Током пет циклуса пројекта „Засади дрво“, захваљујући партнерима и волонтерима, посађено је више од 770.000 садница на више од 450 локација широм Србије. Посебну пажњу посветили смо и озелењавању градова и организовали до сада садњу на 23 локације, од тога чак пет у Београду, где је укупно посађено 1.700 садница. Паралелно са акцијама садње, реализовали смо бројне активности на промоцији еколошке одговорности у циљу стварања одрживе будућности. Посебна пажња посвећана је едукацији деце у вртићима и основним школама, где су организоване бројне едукативне радионице и конкурси.
Акцију садње стабала покренули су Адриа Медиа Гроуп (која је у међувремену интегрисана у компанију WMG) и дм дрогерие маркт, уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде – Управа за шуме, Министарства просвете, науке и технолошког развоја, ЈП „Србијашуме“, ЈП „Војводинашуме“, Покрета горана Србије, Привредне коморе Србије, Ботаничке баште „Јевремовац“, Биолошког факултета Универзитета у Београду, Шумарског факултета у Београду, Шумарске школе Краљево, Завода за заштиту природе, Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине и Института за шумарство. Од ове сезоне партнер пројекта „Засади дрво“ је и ЈКП „Зеленило Београд“.