Стиже нам ПОТРОШАЧКА ГРОЗНИЦА: Продавци се служе РАЗНИМ ТРИКОВИМА, а овај највише "ПАЛИ"
Неки продавци маме нас да поново купимо код њих тако што дају бесплатне ваучере са одређеном, мањом количином новца
Још мало и стиже нам најлепши период године - доба празника, дружења, славља. Али, и доба трошења. Између Црног петка (који ове године "пада" 23. новембра) и католичког Божића, дакле за непуних месец дана, Американци потроше невероватних 720 милијарди долара, а слично је у остатку потрошачког света. Да би биле сигурне да ће узети део огромног колача, компаније се служе разним тактикама. Ово су најчешће.
Сад или никад
Снижење само данас, искористите невероватан попуст - неке су од парола којима фирме стварају намерну тензију и нетачан утисак да тако повољних распродаја више неће бити. Страх да ћемо пропустити добру понуду може нас натерати да купимо и оно што нам не треба.
Један купиш, један добијеш
Стратегија која упориште тражи у максими капитализма и потрошачког друштва "више је боље" једна је од најпопуларнијих и најефикаснијих. Убеђује нас да нешто добијамо бесплатно, што сви ми, ма колико новца имали, волимо. Ова стратегија нарочито "пали" током празничне куповине кад купујемо поклоне, па једним ударцем "убијамо" две муве. Истраживања, ипак, показују да су ови производи често у старту прецењени.
Бесплатни ваучери
Неки продавци маме нас да поново купимо код њих тако што дају бесплатне ваучере са одређеном, мањом количином новца. Ваучер се мора употребити до одређеног периода чиме продавци играју на карту хитности, која се опет ослања на нашу склоност да зграбимо прилику пре него што побегне. И тако, да не бисмо пропустили шансу, купимо и оно што нам није потребно.
Мања паковања
Не тако давно, шокирали смо се кад смо омиљену чоколаду нашли у паковању од 90, па и 80 грама. Али реч је о популарној стратегији, поготово у продаји козметичких производа. Мале бочице парфема или козметике делују слатко, јефтиније су и не размишљамо много о томе да су заправо скупље. Често су упаковане као сет, па нам и стога то изгледа као идеалан поклон, а пошто се налазе код каса, тешко им је одолети. А кад их једном купимо, ретко их враћамо, показују истраживања, јер се водимо логиком да и нисмо много потрошили.