Смоки представља 3Д тактилне табле за слепе и слабовиде суграђане
УМЕТНОСТ НЕ ПОЗНАЈЕ ГРАНИЦЕ
У оквиру прославе педесетогодишњице бренда Смоки, којом је подржана стреет арт уметност која превазилази све разлике и границе, компанија Атлантиц Штарк покренула је иницијативу за слепе и слабовиде суграђане омогућивши им да уживају у београдским графитима неких од најпознатијих стреет арт уметника. У присуству великог броја званица, свечано су представљене 3Д тактилне табле, које ће бити постављене на зидовима на којима се налазе оригинални мурали познатих уметника на неколико локација широм центра града, чиме је Београд и званично постао једини град у Европи са највише 3Д модела тактилних табли за слепе и слабовиде - укупно осам.
- Као бренд који повезује читав регион и све генерације, који је универзални језик на великом подручју и који исто као уметност не познаје границе, следио је логичан корак, а то је сарадња између Смокија и познатих графити уметника из региона и да се креира кампања на коју смо изузетно поносни. Начин на који је Смоки обележио свој велики јубилеј, 50 година постојања, и круна целокупне кампање због које смо се данас и окупили – представљање тактилних 3Д табли наших најпознатијих графита, чиме ова уметност постаје доступна и слепим и слабовидим суграђанима. Ово је само један од начина на који компанија Атлантиц Штарк води рачуна о друштву и заједници и показује висок степен одговорности. Искористио бих прилику да искажем велику захвалност Градској организацији слепих Београда и Удружењу Белграде Стреет Арт на помоћи и подршци да ову кампању представимо на прави начин, али и пружимо могућност свима да уживају у стреет арт-у. Настојаћемо да и у будућности наставимо са пројектима који су од велике важности за заједницу у оквиру које послујемо - истакао је Владимир Латиновић, маркетинг менаџер компаније Атлантиц Штарк.
- Изузетно ми је драго да су уметници добили прилику да учествују у пројекту приближавања мурала слепим и слабовидим особама. Добили смо нову позицију кроз коју имамо додатни мотив да у процесу рада размишљамо о томе како нешто што је визуелно да пренесемо некоме ко не види. То је веома важно, посебно што се сматра да је стреет арт најслободнија врста уметности. Ово је корак напред ка инклузивном друштву, и драго ми је што су људи у оквиру стреет арт заједнице покренули иницијативу кроз коју се то омогућује и креира простор да се размишља о томе како да уметност приближимо свима - изјавила је овом приликом уметница Александра Петковић ТКВ.
- Удружење слепих и слабовидих је основано 1947. године, и од тада се непрекидно бори за бољи положај слепих и слабовидих суграђана. Са удружењем Стреет арт Белграде смо реализовали већ неколико пројеката како би уличну уметност приближили нашим члановима, а искористио бих ову прилику да се у име наших чланова захвалим, како њима, тако и компанији Атлантиц Штарк, а посебно Смокију, на овој великој и значајној подршци - истакао је председник Градске организације слепих Београда, Никола Ђорђевић.
Градска организација слепих Београда окупља око 2.000 слепих и слабовидих особа са територије свих београдских општина, док у Србији има око 12.000 слепих и слабовидих особа које имају потребе за подршком у остваривању њихових права као и за интеграцијом у све друштвене токове и свакодневне активности, а културни живот и уметност су саставни и важан део тога. Уметност не треба да познаје границе, због чега је бренду Смоки неизмерно драго што је управо слепим и слабовидим грађанима омогућио да осете чари стреет арт уметности на јединствен начин, јер са Смокијем нема грешке!