СПАС ЗА ГУЖВЕ У САОБРАЋАЈУ: Електрични тротинети, решење за шпиц или опасност за пешаке?!
Можда имамо решење како да победимо гужве у шпицу! Ново превозно средство преплавило је наше улице.
Оно има много предности, али може да представља и озбиљну опасност. Креће се на два точка, а није бицикл нити мотоцикл. Реч је о тротинету. Ако управљате тим возилом за вас нема гужве, проблема са паркингом, нити загађујете животну средину. На улицама је све више електричних тротинета, али где је њихово место у саобраћају?
- Наши прописи не препознају тротинет као возило. Нерегулисано је куда смеју да се крећу, како треба да се крећу, ко може да их вози и под којим условима. Правно гледано, ради се у веома неуређеној области коју треба што пре регулисати како не би долазило до инцидената убудуће - рекао је Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Јасмина Милошевић, в.д директорка Агенције за безбедност саобраћаја наводи да је ових дана кренула да ради радна група на новом Закону о безбедности у саобраћају. Укључене су све државне институције и важно је да ће законски бити решени.
Пошто закон не препознаје тротинет као возило, питање је да ли би се незгода или несрећа у којој је учествовало третирала као саобраћајна.Ипак, уколико је инцидент изазвао возач тротинета, он би за то одговарао по другим прописима.
Препоручена брзина - шест километара на час
Дамир Окановић додаје да електричне тротинете у саобраћају могу да возе и деца од 10 година, људи који су под озбиљним дејством алкохола, они који нису здравствено способни, те да би због тога требало ту област што пре уредити.
- Апелујемо на њих да возе пажљиво, да се правилно крећу њима тротоаром за сада. Генерално ако погледате, много су мањи проблем у саобраћају ако се крећу тротоаром, примереном брзином него ако буду у јавном саобраћају - истакла је Јасмина Милошевић.
Пешаци и бициклисти пријављују да се возачи тротинета крећу непримереним брзинама и да постоји опасност да се сударе с пролазницима.
САЧУВАЈТЕ ДОМ ОД ЗЛИХ СИЛА! Данас је Духовски понедељак, испоштујте ОВАЈ обичај за СРЕЋУ и БЛАГОСТАЊЕ!
ВАРЉИВО ЛЕТО: После врелих дана стиже РАСХЛАЂЕЊЕ, али само до суботе
- У случају судара тротинета који се креће брзином од 30 километара на час и пешака може доћи и до смртне последице и пешака и онога ко вози тротинет - додаје Окановић.
Према речима Јасмине Милошевић онај ко се на тротинету креће тротоаром, он има компаративно пешаке око себе.
- Препорука је до даљњег да се не крећу брже од оне брзине којом се крећу пешаци јер то је једини начин да никога не повреде - додаје Милошевићева.
Електрични тротинети – најсличнији бициклама
Тротинети који се могу купити код нас достижу брзину од 25 до 30 километара на сат и могу прећи до 20 километара једним пуњењем. Пуне се стандардним УСБ пуњачем, а уколико се батерија испразни, тротинет се може возити као обичан.
Окановић сматра да тротинети не би требало да се возе по тротоарима.
- Уколико би се тротинети кретали малим брзинама, до осам километара на сат, то би било прихватљиво, али се поставља питање ко би контролисао њихову брзину кретања. Моје мишљење је да су они по својим карактеристикама најближи бициклистима и да их треба регулисати најсличније томе - навео је Окановић.
ОЛУЈА СТИГЛА И ДО БЕОГРАДА Грађани упозорени да ће пасти огромна КОЛИЧИНА КИШЕ током ноћи
"Стопало ми било отечено две недеље" УПОЗОРЕЊЕ ПРЕД ОДЛАЗАК НА МОРЕ! Отровница вреба у ПЛИЋАЦИМА
ЈЕДНИ ЈОЈ СЕ ДИВЕ, ДРУГИМА СМЕТА: Овом НЕПОЗВАНОМ ГОСТУ највише одговара Нови Београд, али онда стиже и НЕВОЉА...
Јасмина Милошевић, каже да искуство из света показује да уколико се пажљиво вози, нема проблема.
- Свуда у Европи се полази од тога да њих третирају као пешаке, да им буде дозвољено кретање тротоаром, брзином која није бржа од брзине хода која се води око 6 км на сат и док год су људи који управљају тротинетима пажљиви и прате законске прописе, у свету и Европи са њима нико нема проблема - закључује Милошевићева.
У Белгији и Словенији дозвољено је кретање по тротоару, док у Аустрији и Немачкој није. Француска ће их крајем године забранити на плочнику.
Холандија нема посебне одредбе куда их треба возити, а у Шпанији се приликом незгоде изједначава са бициклом. У Пољској и Мађарској кретање није регулисано законом. Остаје да видимо како ће код нас бити решено учешће ових практичних али опасних возила у саобраћају.