СРБИ, ОПРЕЗ! Скидају вам паре са рачуна, а нисте ни свесни! Уколико добијете ПОРУКУ са овог БРОЈА, НЕ ОТВАРАЈТЕ
Нечувено!
Ако вам је на мобилни телефон стигла порука са броја 4444, значи да ће вам рачун бити "олакшан" најмање за неколико стотина динара јер сте постали корисник тзв."услуга са додатном делатношћу".
Док схватите о чему се ради, рачун вашег мобилног телефона може бити већи и за неколико хиљада динара, што је доживео Београђанин Милош В.
Прочитајте и:
- Приметио сам да ми је рачун за мобилни последњих месеци увећан и то за неколико стотина динара. Испоставило се да су ми због порука које су ми стизале са броја 4444, а које нисам тражио, скидали одређену суму. На сваких седам дана добијао сам СМС о томе како да користим неки сервис "Клуб знања" и линк на коме имам тај садржај. Нисам обраћао пажњу, мислио сам да је нека грешка. Иако сам покушао да се одјавим слањем опције "стоп", наставили су да ми скидају новац - прича Милош.
Он каже да је отишао код свог оператера, који му је тек тада укинуо ову опцију.
- Рекли су ми да сам користио тзв. сервис са додатном услугом и да је зато рачун увећан. Иако нисам користио никакве услуге, морао сам да платим цео рачун. А на крају су ми рекли да се жалим једној компанији, која је дала дозволу за рад фирми која пружа ове услуге - истиче Милош.
И мобилни оператери наглашавају да је у питању несвесна пријава на одређене игрице, кликом на банер или рекламу на интернету. Како кажу, велики је проблем како то препознати, јер се често људи ни не сећају на шта су тачно кликнули, што значи да овај сервис на врло специфичан начин преваре зарађује од непажње претплатника.
Поставља се питање ко је одговоран за слање ових порука грађанима, да ли ће неко одговарати и да ли ће жртвама бити враћен новац.
У компанији која је дала дозволу за рад фирми која пружа ове "услуге" кажу да су фирме које пружају услуге са додатном вредношћу дужне да унапред објаве детаљан опис и цену услуге.
- Да би ове услуге користио, корисник мора да се за њих пријави. Фирма има обавезу да обавести корисника о условима коришћења и цени. Корисник мора да буде обавештен и како да се одајви - кажу.
Ипак, у случају добијања оваквих порука, потребно је да корисници детаљно прегледају садржај поруке, јер би у њој требало да буде информација о начину на који могу да се одајве. Уколико слање повратне одјавне поруке "стоп" није прихваћено, чешће проверавајте рачун, обратите се оператеру и тражите да вас одјаве.