СТИЖУ ЛОШЕ ВЕСТИ ЗА ВОЗАЧЕ: Дизелаши ће упасти у велики проблем због несташице ОВОГ производа
Једна група возача могла би да се нађе у озбиљном проблему
Возачи нових возила на дизел гориво могу да се нађу у веома лошој ситуацији, јер прети несташица потребног додатка "АдБлуе".
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/08/28/profimedia-0291553729.jpg?itok=SvQmle_A)
ДАНАС СУ МИТРОВСКЕ ЗАДУШНИЦЕ: Уколико данас на гробљу урадите ОВО, Срби верују да ћете починити велики ГРЕХ
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/11/06/pjimage_6_0.jpg?itok=_IxCYBOu)
ОВАЈ СИМБОЛ СТАВИТЕ У НОВЧАНИК КАКО БИСТЕ ПРИВУКЛИ НОВАЦ: Посебно значење има када га носите као ПРИВЕЗАК или НАРУКВИЦУ
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/11/06/pjimage_2.jpg?itok=m79-OUxz)
ОВО ИМА САМО У СРБИЈИ: Мештани села код Ивањице сумњају да им је комшија намерно искључио воду, славине заврнуте у скоро 40 кућа
Ради се о течности која сманује ниво азотних оксида у издувним гасовима, а без овог додатка многа путничка, али и теретна возила не могу да се возе. Последњих 20 година, с развојем моторних возила, захтеви за смањењем емисије издувних гасова бивали су све већи, те су произвођачи различитим технологијама покушали да испуне поменуте захтеве.
Једна од високопрочићшених течности је управо "АдБлуе", а користи се код дизел мотора са Еуро 4 и новијим стандардом у процесу елиминације штетних издувних гасова. Међутим, сада прети његова несташица.
Немачки "БАСФ" већ је смањио производњу амонијака, кључног састојка АдБлуе-а, а исто су најавили немачки "SKW" и многи други произвођачи.
Цена гаса је толико висока да се производња АдБлуе-а не исплати, а цена му такође вртоглаво расте. Процена је да ће га уз садашње залихе бити довољно у средњорочном раздобљу. Куповаће се скупље, али за сада се чини да неће бити несташица, пишу медији.
Немачки аутопревозници већ су алармирани због претећег недостатка "АдБлуе". Тај додатак је, како истичу из удружења превозника, потребан за 90 одсто теретњака.