ОД ДАНАС РОДИТЕЉИ ЂАКА ОЦЕЊУЈУ НАСТАВНИКЕ: У српским школама почео да важи нови правилник, ево да ли због овога ПРОФЕСОРИ МОГУ ДА ДОБИЈУ ОТКАЗ
Правилник доноси низ новина.
Посао просветног радника није уопште лак. На наставном кадру је да дете од седам година, неретко и непуних седам, научи градиво, али и вредностима које ће уважавати у тинејџерским, касније адолесцентским годинама и најзад остатку свог живота.
Завршили сте факултет али немате радно искуство неопходно за запослење? Ево како да га стекнете још током студирања
СПРЕМИТЕ СЕ НА ОЛУЈНЕ УДАРЕ! У ОВЕ делове Србије стижу снажни пљускови, РХМЗ издао ХИТНО упозорење!
ВИРУС ЈЕ У ЦИРКУЛАЦИЈИ! Пријављена епидемија малих богиња у Београду
Најаву да рад професора од данас оцењују родитељи ђака, објавила је Славица Ђукић Дејановић, министарка просвете.
- Ако 50 одсто родитеља једног одељења оцене да се крши закон, правила ваљаног предавања, евалуације детета, оцењивања, ако оцене да то наставник или разредни старешина не ради коректно, то могу пријавити школи, а директорка и стручно веће оцењују да ли је приговор основан - рекла је министарка и додала да у случају да је приговор основан не следе никакве посебне санкције, већ менторски рад, едукација.
- То је оно што је и те како потребно једном таквом наставнику. Ако родитељи нису задовољни одговором, могу да се јаве школској управи - закључила је министарка просвете Славица Ђукић Дејановић.
Челница ОШ "Стеван Синђелић", је одбила да одговори шта овај протокол значи. У ОШ "Ћирило и Методије" су нам потврдили да је правилник добијен, да ступа на снагу, али не и више од тога.
Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа, објашњава за Мондо, шта то конкретно значи када родитељ "оцењује" наставника.
- Увек постоје родитељи који говоре да професори ништа не раде и да због тога њихово дете не зна градиво - започиње Антић и подсећајући да су на снагу ступила три правилника (о насиљу, друштвено-корисном раду и оцењивању).
Када је реч о оцењивању рада наставника, тај део се односи на основне школе. Како каже наш саговорник, том приговору се морају придружити 50 плус један посто родитеља. Они са написаним именима и презименима, као и бројем личне карте приговор предају разредном старешини, дакле "то је један транспарентан поступак".
- Ту наводе, нпр. да оцењују рад професора Петра Петровића, као неадекватан, уз конкретне доказе да је прекршен план и програм наставе.
Даљи ток прослеђивања приговора је условљен предметом, за који се приговара.
- Тај приговор се даје разредном старешини, који то прослеђује стручном већу. Ако је у питању приговор везан за неку природну науку - активу математике, информатике,физике, хемије, биологије и обратно - објашњава Антић.
- Потом стручно веће обавља разговор са професором, а закључак даје директору школе и психолошко/педагошком кадру. Ако директор оцени да је приговор валидан покреће се дисиплински поступак, но то не мора да значи отказ. Мере могу бити у виду обиласка часова, које држи професор чије предавање је предмет приговора - закључује Милорад Антић.
Које су новине правилника?
Оцена из владања од сада ће утицати на општи просек и ученика другог разреда основне школе.
- Ми смо као две завађене стране, уместо да стално имамо у виду да је и нама и деци најважнији најбољи интерес детета. Можда ми у неком тренутку не видимо шта је најбољи интерес детета једнако али је суштина да ниједан просветни радник нема намеру да кињи неко дете или нешто тако, али је просто добро некад чути да ваше дете нешто не зна - каже за РТВ педагог, Елвира Стефановић.
У оцену из владања улазиће и однос према теткицама у школи и начин на који ученик брани своје ставове.
- Нисам заиста сигурна колико ће то утицати на свест да то прихвате јер ми управо имамо проблем да деца не показују нити упорност нити истрајност. Смањена је та мотивација за неким већим укључењем - каже учитељица Весела Мачкић.
Провере знања до 15 минута се не најављују! Ево и када се писмена провера знања поништава
Писмене провере постигнућа у трајању до 15 минута обављају се без најаве, а спроводе се ради утврђивања остварености циља једног или више часова и савладаности дела реализованих програмских садржаја, односно остварености операционализованих исхода и служе наставнику ради праћења постигнућа ученика на крају програмске целине или на крају полугодишта.
Оцена из писмене провере постигнућа у трајању до 15 минута евидентира се у педагошкој документацији, односно не уписује се у дневник.
За оцене које су добијене из провера постигнућа у трајању до 15 минута не израчунава се аритметичка средина, нити се уписује у дневник.
Резултати писмене провере постигнућа у трајању до 15 минута могу се узети у обзир приликом утврђивања закључне оцене ученика, а у најбољем интересу ученика.
Ученик у току часа може да буде само једанпут оцењен за усмену или писмену проверу постигнућа.
Оцена из усмене провере постигнућа уписује се у дневник, по правилу непосредно по добијању оцене.
Оцена из писмене провере постигнућа уписује се у дневник у року од осам радних дана од дана провере.
Ако више од половине ђака добије недовољну оцену
Правилник каже да ако након писмене провере постигнућа више од половине ученика једног одељења, који су радили писмену проверу постигнућа, добије недовољну оцену, писмена провера се поништава за ученика који је добио недовољну оцену.
Оцена са писмене провере може бити поништена и ученику који није задовољан оценом.
Писмена провера понавља се једанпут и може да буде организована на посебном часу.
Након поништене писмене провере, а пре организовања поновљене, наставник је дужан да одржи допунску наставу, утврди и анализира заједно са ученицима разлоге остварености лоших постигнућа и обавести стручно веће и директора школе.
За ученика који из оправданих разлога није радио писмену проверу постигнућа, провера може да се организује и накнадно, с тим да је потребно имати у виду дневно и недељно ограничење броја писаних провера ученика
Мишљење просветних синдиката
Иако су чланови појединих просветних синдиката учестовали у доношењу правлника, глас оних који нису њхов део, без обзира на потврђен кредибилитет, није се чуо. Из министартва истичу да су размотрили свако мишљење са терена, међутим, међу онима који су највише са децом, када је у питању образовање и прогрес, не влада оптимизам.
Извор: Србија Данас/Мондо/Милош Шкрбић/М.А.