ШТА АКО НЕ МОГУ ДА ВАМ ОЧИТАЈУ БРОЈ МОТОРА? Нови правилник на техничком прегледу донео главобољу возачима
Појавио се бизаран проблем
Нови прописи требало би да доведу до тога да више не може "свашта" да прође технички преглед и буде регистровано као исправно возило. Међутим, с друге стране, сада и поједина потпуно нова и исправна возила не могу да прођу технички, ако им се, на пример, број мотора налази на недоступном месту.
ЈЕСЕЊИ ВРЕМЕНСКИ УСЛОВИ ОДГОВАРАЈУ ВОЗАЧИМА, АЛИ ОПЕТ ИМА ГУЖВИ! Гранични прелази закрчени, ово је тренутно стање
Др Ана помагала другима, сад њој треба помоћ: Осетила бол у рамену, па сазнала да има метастазе
ХРОНИЧНИ УМОР, НЕСАНИЦА, ОТЕЖАНО ДИСАЊЕ - НЕ ИГНОРИШИ ПОСТ КОВИД СИМПТОМЕ! Ово је битан савет који вам може помоћи
На необичну ситуацију са новим и строжијим правилником указује нам доктор Рајко Јовић из Новог Сада, који не успева да региструје свој нови "VW туарег" из 2019. године. Лане, како је ауто нов, није морао на технички, а сада на првом техничком не може да прође јер се не види број мотора. Односно може ако се скине пола мотора и дође до места где се налази број, али тада ауто губи гаранцију у сервису. Тако нови власници упадају у коло из којег не могу да се ишчупају.
- Све сам урадио шта се од мене тражило, дошао сам на време на технички, пре истека регистрације, али испоставило се да они не могу да очитају број мотора. Кажу ми да идем у овлашћени сервис да ми они то ураде. Одем тамо, у сервису ми опет кажу да је то чиста глупост и дају ми упуство како то на техничком треба да обаве. Одем у други центар за технички преглед, али не вреди, ни они са упутствима из сервиса не могу да виде број. Не помаже ни флексибилна оптика. Број мотора је на таквом месту да би требало да растуре пола мотора да дођу до њега и да га виде. Ауту још није ни први сервис ураден, ако га будем дирао више неће бити под гаран цијом. Законодавац очигледно о оваквим ситуацијама није размишљао - рекао је Јовић, професор Медицинског факултета и доктор са Клинике за ОРЛ Клиничког центра Војводине.
Аутомобилу је тако истекла регистрација, а Јовићу је остало да се после три неуспешна техничка прегледа дописује са институцијама. Додаје и да су му радници са техничког рекли како је он петнаести који последњих дана није могао да региструје ауто из истог разлога. Само је изгледа једини који на овај проблем указује. Мотор је нов, евро 6 стандард, ауто поседује све папире и купљен је у Србији пре две године.
Саговорник сада чека решење преко сервиса који би требало да му прибаве папир са бројем мотора, како не би морали џаба да га растављају. На техничком су ми тражили да платим иако ништа нису урадили, разумно смо се договорили да то нема смисла, јер никакву услугу нисам добио. Непојмљиво ми је да ауто има све што треба, а не може да буде регистрован. Неко је у систему заказао. У Немачкој се више и не гледа број мотора, али код нас је то услов - наставља Дамир Окановић, из Комитета за безбедност саобраћаја, каже да постоји иницијатива да се код нас више не проверава број мотора, те да се он третира као резервни део, као што је то случај у Немачкој.
- МУП доноси правилник о начину обављања техничког прегледа, а тим правилником одређено је да се контролише и број мотора. Суштина је свакако да нико не треба да трпи због процедуре и у сваком случају то није добро. Уколико на возилу не може да се види број мотора, јер је тако урађено, онда то не би требало да иде на штету власника аутомобила - изјавио је Окановић.
Он додаје да постоји системски проблем јер је технички преглед по својој суштини правни поступак. Наш Устав и правни систем је такав да морате да утврдите двостепеност у сваком поступку, а код техничког прегледа не постоји двостепеност.
- Како каже, не постоји инструмент, правно средство којим можете да оспорите одлуку техничког прегледа и да се то подвргне испитивању неког вишег органа. Често се дешава да власници возила сматрају да одлука контролора на техничком прегледу није исправна. Возач у том случају не може да оде на друго место да обави технички преглед, јер је већ у систему - истиче Окановић.
Из Националне асоцијације техничких прегледа први пут чују за овакав случај. Они саветују да је најбоље да се контактира са Управом криминалистичке полиције која се бави бројевима мотора и од њих затражи број или добије нови. Али и да се свакако контактира са овлашћеним уво зником и с њима покуша да се доде до решења, пошто би ово ускоро могао да постане проблем многих
Вратили га због дела који није фабрички предвиђен
Крајем јула један возач је у емисији САТ поставио питање у вези са "аудијем" који је купио 2017. године. Вратили су му аутомобил са техничког прегледа јер није имао прскалице за фарове. Из фабрике "Порше" су усменим путем потврдили да је његово возило тако фабрички произведено, дакле да не постоји део који је обавезан у новом правилнику приликом регистрације возила. Тек када је овај случај доспео у јавност, ова "аномалија" је отклоњена, а човек је успео да региструје свој четвороточкаш.