МАСОВНЕ ТУЧЕ У СРПСКИМ МАРКЕТИМА ЗБОГ СНИЖЕЊА! Ево зашто се људи туку за ЋЕВАПЕ И ПИЛЕТИНУ (ВИДЕО)
Психоаналитичар Александар Контић објаснио је да је ово један од примера кад се појединац у маси понаша ирационално.
Туче, гурање, кошкање, лактање и свађе у продавницама када су актуелна снижења и попусти последица су универзалног феномена - психологије масе у којој појединци следе најприземније понашање једног од њих и раде оно што никада не би да су сами, упозоравају психолози.
Последње у низу јавност су запрепастиле туче које су у среду избиле у супермаркетима у Борчи, Шапцу и Станову у Крагујевцу када су настали тотални хаос и макљажа потрошача, и то због ћевапа на акцији који су коштали 320 динара по килограму.
ПЕТАК ЋЕ ОБАСЈАТИ СУНЦЕ! Топло време у целој земљи, температура до 23 степена, зато удахните данашње пролеће - за викенд ПРОМЕНА
СНАЖНЕ СУ МОЛИТВЕ СВЕТОГ КИРИЛА ЈЕРУСАЛИМСКОГ! Данас верници славе великог светитеља: Ако вас муче проблеми - ОБАВЕЗНО урадите ово
ОБАВЕЗНО УРАДИТЕ ЈЕДНУ СТВАР! Обичај за СУТРАШЊИ ПРАЗНИК каже да ћете тако бити ЗДРАВИ
На једном од снимака који круже друштвеним мрежама види се жена која покушава да узме паковање ћевапа док истовремено брани другима да узимају јунеће и свињске ћевапе на снижењу. Једна жена је чак у једном тренутку горњим делом тела и ушла у фрижидер како би одбранила паковања које је намеравала да узме.
Да се ово не дешава само код нас, потврђују и многобројни примери из света где је због појединих снижења робе пала и крв. Тако су, на пример, у САД туче на распродајама сасвим нормална ствар и догађају се свакодневно, нарочито за време Црног петка. Амерички грађани иду дотле да чак буде и ватрених окршаја, пуцњаве и батинања, док се у Великој Британији редовно бију и газе због јефтиног меса.
Психоаналитичар Александар Контић објаснио је да је ово један од примера кад се појединац у маси понаша ирационално.
- Мотив стада, како се зове у народу, представља ситуација када се појединац у групи трансформише и понаша се онако како се никада не би понашао да је сам. У маси човек губи кочнице и индивидуалност, а често ту преовлада осећање једног човека које се преноси на остале као зараза. То се не дешава само код куповине већ може бити и када је нека опасност - наводи Контић.
Додаје и да су времена таква да човек константно има потребу да се узајамно такмичи са неким.
- У маси појединац жели да поседује нешто и да се за то избори, онога ко је поред њега сматра конкуренцијом и хоће да му отме нешто, па и да га угрози да му тај не би ускратио задовољство - истиче Контић.
И психолог Радмила Вулић Бојовић каже за наш лист да таква слика показује да смо жртве конзумеризма.
- У времену када се сви трудимо да живимо економичније и да купујемо све оно што нам је потребно, имамо појединце који када се нађу у маси губе свој идентитет и рационално размишљање, те се воде поступцима такозваног вође, чије поступке маса крене да опонаша. Оно што је мене шокирало у овом случају јесте то колико су појединци спремни да се понизе и да газе преко других да би задовољили свој план. Губимо емпатију и немамо више обзира за друге - рекла је Вулић Бојовићева и додала:
- У таквим случајевима повинујемо се погодностима које нам трговац понуди, то нас повуче и да купимо и превише или оно што нам не треба у том тренутку. Овакве ствари су заступљене свуда у свету, а у неким земљама постао је и тренд. Психологија масе нема везе са беспарицом. То доказује и пример да имамо изузетно богате људе који чекају да, на пример, нека торба буде на снижењу да би је купили и да искористе ту потрошачку погодност.
Подсетимо, пре 12 година на престоничком Тргу републике људи су се потукли, а пала је и крв због поделе бесплатних садница трешања из донације Јапана, док је и 2018. у једном ланцу маркета избила туча због пилића од 120 динара, банана и шећера.