НОВА ПРАВИЛА ЗА ТАКСИСТЕ! Од 8. маја ће свако возило морати да буде БЕЛЕ боје, а ако се не испоштује ПЕНАЛИ су огромни, а ЕВО и зашто
Сва такси возила у Београду ће од 8. маја морати да буду беле боје, а таксистима који то не ураде и не прилагоде возила новим правилима, прети казна од 40.000 динара као и одузимање дозволе за рад.
Међутим, већина таксиста у престоници је то већ урадило до сада, каже за Курир Марко Чутурило, руководилац Сектора за такси превоз Града Београда.
- Сваки дан се све више и више таксија прилагођава одлуци и усклађује пословање, тако да је остало још око 20 одсто оних који би то требало да заврше. Они који то не ураде на време, према члану 42 Одлуке о такси превозу, платиће казну од 40.000 динара, док друга казна није прекршајна већ подразумева улазак у процедуру одузимања такси дозволе у складу са законом о Управном поступку - наводи Чутурило.
Он објашњава да један део таксиста префарбао своја возила, али да је већина лепила фолије што је најповољнија варијанта:
- Таксисити су после тога морали да иду на технички преглед да би се установило да је боја возила промењена, а онда су се морале извршити и промене у саобраћајној дизволи. Они који су радили фолију, у случају продаје, ако желе, могу ту фолију касније и одлепити.
Модернизација
Ускоро плаћање картицама у свим возилима
Само у неким такси возилима је тренутно могуће вожњу платити картицом. Међутим, план је, како наводи Марко Чутурило, да се ускоро та могућност уведе у сва возила.
- Тренутно не можемо да намећемо начин плаћања, али имамо у виду побољшање услова и у будућности, приликом измене одлуке, планирамо да се уведе да, с обзиром да живимо у 21. веку, фактички сва возила буду опремљена терминалима за плаћање картицама.
Чутурило истиче и да су многи таксисти искористили субвенције државе које су износиле 8.000 евра за куповину новог аутомобила.
- Услов је био да најмање годину дана послују без прекида и да не дугују порез. Сигурно је једна трећина таксиста, односно око 2.000 њих искористило те субвенције.
Чутурило наводи и да је на улицама Београда 6.410 возила, а да је јако битно имати унифицирани возни парк, што због лакшег препознавања, што због заштите суграђана од нелегалних таксиста.
- Поред препознатљивости, ово ће бити и један вид заштите од таксиста који немају лиценцу и који раде нелегално - каже он.
Извор:Србија Данас/Курир