УПОЗОРЕЊЕ НА НОВИ ТРЕНД У СРБИЈИ! Стручњак за безбедност саобраћаја: Ово су убице на точковима
Вожњи под дејством психоактивних супстанци прибегавају махом млади и не чуди податак да готово 70 одсто таквих саобраћајних прекршаја почине млађи од 30 година.
Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја наводи да алкохол продужава време реаговања, отежава опажање и доводи до тога да се погрешно перципира простор, тј. удаљеност те се греши приликом маневара.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/333273/123143538_371925187345262_8977456779629357243_n.jpg?itok=9PeFKd0F)
КРИЗНИ ШТАБ У СРЕДУ У 15 САТИ: Србију чекају нове, хитне мере - ево шта је на столу
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/11/29/socery.jpg?itok=vPyOBbjj)
ВЛАШКА МАГИЈА ТЕРА СТРАХ У КОСТИ! Отривене највеће тајне: То ћирибу-ћириба може да се баје са капљицама и концима
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/11/29/161783567_10224255015431925_8327786225946665809_n.jpg?itok=uRkdhoSh)
КРИЗНИ ШТАБ ТРАЖИ ХИТНУ СЕДНИЦУ ЗБОГ НОВОГ СОЈА: Две тачке на дневном реду
Наглашава да је све више возача под дејством алкохола и то поготово у саобраћајним несрећама са погинулима.
- Немамо податке о утицају наркотика на учеснике саобраћаја. Немамо ни приручнике у вези вештачења где бисмо могли да кажемо да наркотици тако и тако утичу - објашњава Божовић.
Наглашава да млади за воланом сада истовремено користе метамфетамин и кокаин или друге комбинације наркотика.
- Како те мешане супстанце утичу, то не знамо, свакако неповољно, али у ком смеру, да ли доводи до агресивности, успоравају реакције или нешто треће, за то немамо податке - нагласио је Божовић.
Последице су да могу да виде дуплу траку, не контролишу возило, погрешно процене време и простор па не могу да ураде оно што мисле да могу итд.
- Путна инфраструктура није прилагођена деци и пешацима. Кад је пројектована није вођена брига. Имате делове града где су школе, прелази преко коловоза, аутобуска стајалишта итд. који би морали у складу са ревизијом безбедности саобраћаја да се прилагоде и дефинишу - објаснио је саговорник.