УПОЗОРЕЊЕ! ОВО ЈЕ "ЦРНА ТАЧКА" СРБИЈЕ: Најопаснија деоница однела на стотине живота
Према појединим статистичким подацима, на 14 ризичних деоница ове саобраћајнице годишње погине скоро 500 људи
Ибарску магистралу су са правом годинама звали "црна магистрала". Наиме, црне тачке на овој деоници почињу већ на излазу из Београда, код Орловаче и насеља Мељак и Степојевац. Већ је добро познато да је једна од најризичних деоница код Љига, где је због честих несрећа полиција била принуђена да уведе сталне контроле.
СРБИЈО, МИ ТО МОЖЕМО! Михаилу је потребна наша помоћ - да ли смо уз њега? (ФОТО)
НИ ДОКТОР НАУКА НЕ ЗНА ДА РЕШИ ЗАДАТАК ЗА ЧЕТВРТИ РАЗРЕД ОСНОВНЕ: Ево у чему је цака! (ФОТО)
ПОТПИСАН МЕМОРАНДУМ О САРАДЊИ: Оснивање Националне академије за ванредне ситуације диже се ниво безбедности на рекама
Према појединим статистичким подацима, на 14 ризичних деоница ове саобраћајнице годишње погине скоро 500 људи. Многи је и даље сматрају једном од најопаснијих саобраћајница у Србији. Али све се мења 2016. када се у новембру те године отвара деоница Коридора 11 од Љига до Прељине дужине 40,35 километра. Са 66 мостова и четири тунела ова деоница је означила почетак борбе за сигурније путеве - путеве којима ће се безбедније и брже стизати.
Најзначајнији датум је свакако онај две и по године касније када је 18. августа 2019. свечано отворен аутопут "Милош Велики". Односно деоница Коридора 11 од Обреновца до Прељине. Нових 103 километара аутопута. Велико олакшање за све оне који путују до Западне Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине.
Ко воли тачне бројке деонице изгледају овако:
Обреновац - Уб: 26,2 км
Уб - Лајковац: 12,5 км
Лајковац - Љиг: 24 км
Заједно са деоницом Љиг - Прељина то је оних већ поменутих 103 километра. Ограничење брзине на већем делу аутопута је 130 километара на сат. То би значило да од Обреновца до Љига можете стићи за неких пола сата. Ово је када говоримо о брзини. Али не заборавите оно што је још важније - безбедност. "Милош Велики" омогућава да заобиђете Ибарску магистралу. До Чачка из Београда стижете за сат и 45 минута.
Изградња аутопута "Милош Велики" има и велики значај за привлачење домаћих и страних инвеститора што ће, између осталог, омогућити равномерни развој свих околних општина. Када говоримо о инвестицијама ауто пут је велика шанса за приведу али и за турискичку и угоститељску делатност. Колика је фреквенција саобраћаја довољно говори податак да невно прође 14.000 возила.
Оно што би требало подсетити је да би кључна деоница аутопута око Чачка, тачније од Прељине до Паковраћа, ускоро требало да буде завршена. Тиме ће се растеретити саобраћај у овом граду а очекују се значајно мање гужве на Прељини, према Златибору, Тари, Црној Гори и БиХ. Очекује се да ова деоница буде готова до краја јануара или у првој половини фебруара.
Иначе, требало би нагласири да је ауто-пут Прељина - Пожега подељен на три мање деонице. Од Прељине до Пријевора у дужини до 8,27 километара. Затим од Пријевора до Лучана би требало урадити 15,51 километар и изградити 20 мостова. Трећа poddeonica, од Лучана до Пожеге, протезаће се на седам километара и на њој би требало да буду изграђена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.
Ова деоница има посебно велики значај јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег ауто-пута Београд - Сарајево.
У плану је још једна деоница у дужини од 100 и нешто километара. У питању је деоница Пожега - Бољаре. У току је избор трасе. Вредност ове деонице се процењује на око милијарду евра. Ауто-пут иде од Пожеге до Ариља и Ивањице, где долази на Пештерску висораван, пролази близу Сјенице и завршава се на будућем граничном прелазу Бољаре. Деоница је веома компликована за изградњу, са много мостова и тунела.
Требало би на крају нагласити да је само у 2021. години урађено 547 километара лоаклних и 682 километра државних путева.