ВАНРЕДНИ ИНСПЕКЦИЈСКИ НАДЗОР: Газела, Панчевачки мост и Бешка безбедни за употребу
Отклоњени су уочени недостаци
Резултати ванредног инспекцијског надзора на најфреквентнијим мостовима у Србији: Газела преко Саве, стари и нови мост на Дунаву код Бешке и Панчевачки мост, показују да су ови мостови безбедни за употребу, речено је данас у Министарству грађевинарства.
Порнашли га после годину дана, а он НЕ ЖЕЛИ ДА СЕ ВРАТИ КУЋИ! Ево шта каже отац Небојше (20)
Ванредни инспекцијски надзор најфреквентнијих свих мостова у Србији са распоном стубова дужим од 100 метара започет је у августу.
Комисија која је урадила контролу мостова наложила је и мере које је потребно спровести како би се отклонили уочени недостаци, који не утичу на безбедну употребу мостова.
За сваки од ових моства наложене су и додатне провере и прегледи специјализованом опремом како би се добиле детаљније информације о стању конструкција објеката и потребним мерама у вези с њиховим одржавањем.
У контроли моста Газела, закључено је да уочена оштећења не угрожавају стабилност мостовске конструкције и наложене мере које укључују поправку система за одводњавање, отпушавање сливника и делова пешачке ограде.
Поред мера, наложен је и главни преглед мостовске конструкције и утврдили рокови за поправке које нису обухваћене редовним одржавањем.
На Панчевачком мосту, друмско-железничком мосту преко Дунава, контролисано је стање челичне конструкције за коју је оцењено да је сигурна и безбедна за одвијање друмског и железничког саобраћаја.
Дате су и препоруке које је неопходно спровести да би мост и даље био функционалан и безбедан за саобраћај, пре свега, у делу железничког саобраћаја, као и заштите од корозије.
У контроли старог и новог моста преко Дунава код Бешке закључено је, измеду осталог, да је потребно извршити санацију лежишних греда и лежишта на старом мосту.
На новом мосту потребно је завршити преостале радове на изградњи моста, а пре свега радове на осигурању од ерозије речног дна и приобаља у зони моста и темеља новог моста, каменом облогом која је предвидена пројектом.
У контролама најфрекветнијих мостова учествовали су, осим републичких грађевинских инспектора и стручњаци из предузећа Путеви Србије, Инфраструктуре железнице Србије, као и представници Градског завода за вештачење из Београда, Саобраћајног института ЦИП, Института за путеве и Мостпројекта.
За одржавање и санацију мостова на аутопутевима и регионалним путевима задужено је предузеће Путеви Србије, док су мостови на железничким пругама у надлежности предузећа Инфраструктура железнице Србије.