ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ВОЗАЧЕ: Како да знате да ли ће ваш аутомобил проћи технички преглед - ОВО ЈЕ КЉУЧНО!
Многи власници нису сигурни да ли је њихов аутомобил произведен са катализатором или ДПФ-ом.
Према правилнику о техничким условима, возила морају имати катализатор ако су са њим произведена, што значи да катализатор као и ДПФ не треба накнадно уграђивати на аутомобиле који их никада нису имали.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/04/25/untitled.jpg?itok=vjgne_nL)
ХИТ ОБЈАВА СРПСКИХ ЦАРИНИКА: Неверица запослених због начина на који је шверцер покушао да сакрије новац! (ФОТО)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/04/25/pjimage_0.jpg?itok=YyrHMtRj)
ВЕЛИКИ ПОЖАР У ЗЛАТИБОРСКОМ СЕЛУ: Ватрогасци и мештани се управо боре са стихијом, пламен прети да дође до КУЋА!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/04/25/pjimage_1.jpg?itok=4zoABX_Y)
ОБЈАВЉЕН ЗАСТРАШУЈУЋИ ВИДЕО: Снажна експлозија бомбе код Ковина, тресло се километрима (ВИДЕО)
Многи власници нису сигурни да ли је њихов аутомобил произведен са катализатором или ДПФ-ом.
Професор Драган Кнежевић са Катедре за моторе Машинског факултета у Београду каже да се то да ли возило има систем накнадног третмана издувних гасова може проценити на основу његовог годишта.
- Еуро 1 норма је уведена у јануару 1992. године, па Еуро 2 норма 1995, а Еуро 3 2000. године, односно 1998. и 1999. код неких произвођача, тако да је код нас критична та Еуро 3 норма, где сва возила са бензинским моторима имају катализаторе, возила са дизел моторима имају оксидационе катализаторе, али ретко које возило има филтер честица односно ДПФ - објашњава Кнежевић.
Каже да је 2005. година уведена норма Еуро 4, код које сва возила са бензинским моторима имају катализаторе, возила са дизел моторима оксидационе катализаторе и скоро сви де-пе-еф осим најслабијих верзија дизел мотора.
- Еуро 5 возила од 2009. године имају комплетан систем накнадног третмана, осим неких најслабијих дизел мотора. Еуро 6 норма је уведена 2014. године и та возила имају комплетан систем - истиче Кнежевић.
Возила која су направљена са катализатором и ДПФ филтером морају да га имају на техничком прегледу. Визуалним путем се проверава да ли је катализатор на свом месту.
Аутомобили који су произведени са катализатором, а немају га, неће проћи технички преглед.