ВЕЛИКА НЕДЕЉА ПРОЈЕКТА „ЗАСАДИ ДРВО“ ЈЕ ЗАВРШЕНА
По новим подацима, Србија по шумовитости достиже светски просек
Јуче је Форумом стручњака под називом "Велико питање" завршена Велика недеља пројекта "Засади дрво". У само недељу дана организована су три значајна догађаја, чији ће се ефекти видети у годинама пред нама.
Форум Засади дрво-Велико питање одржан је јуче на Шумарском факултету у Београду, како би стручна јавност одговорила на нека од најважнијих питања која се тичу стања у српском шумарству. У шест панела дали су одговоре на велика питања и поставили путоказ за све будуће заједничке активности.
Саопштено је да је шумовитост Србије знатно порасла од последње инвентуре шума 2006, па сада, према прелиминарним подацима, износи око 41 проценат. Тиме смо, по површинама под шумама, дошли на ниво светског просека.
Саша Стаматовић, в. д. директора Управе за шуме при Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде, рекао је да су, заправо, климатске промене лансирале шумарство. Указао је да је данас загађење знатно веће и да све европске земље интезивно раде на повећању површина под шумама и да се на томе базира такозвана биоекономија.
Декан Шумарског факултета у Београду проф. др Бранко Стајић оценио је да је похвално што је последњих година повећана друштвена одговорност за пошумљавање. „Није задатак само шумарског сектора да ради на промоцији значаја ове активности већ сваког појединца, сваке групе, па и државе,“ рекао је он и захвалио компанији Адриа Медиа Гроуп јер је значајно допринела популаризацији ове теме.
Поред овога, у недељи за нама организована су још два догађаја. У четвртак су у свим основним школама у Србији ђаци прваци са својим учитељима засадили своје прво дрво, саднице белог бора о којима ће у наредних осам година бринути - заливати их, чувати, посматрати њихов раст и вредно учити о важности чувања своје околине.
У суботу је општина Сурчин постала богатија за 5.000 садница храста захваљујући заједничкој акцији запослених у Адриа Медиа Гроуп и дм дрогерие маркт. Ово је други пут да су запослени у компанијама које су покренуле „Засади дрво“ организовали масовну садњу и допринели реализацији највећег пројекта масовног пошумљавања у Србији.
- Поносни смо што ћемо ове сезоне посадити 200.000 садница у целој Србији и тиме допринети да наша земља буде лепша и здравија! Успех пројекта „Засади дрво” је у заједништву, а ја користим и ову прилику да се захвалим нашим запосленима, партнерима и грађанима без чије помоћи не бисмо могли да остварујемо овако значајне резултате. Имамо много разлога да будемо задовољни учињеним и још више да наставимо да се боримо за природу и да живимо у складу с њом - изјавила је Ана Алексић, чланица управе компаније Адриа Медиа Гроуп.