Весић: До краја 2026. биће завршен први део саобраћајнице “Осмех Војводине”
До краја 2026. године биће завршена прва деоница брзе саобраћајнице “Осмех Војводине”, од Бачког Брега до Кљајићева, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и додао да ће та саобраћајница, која ће ићи до Српске Црње и бити дуга скоро 186 километара, потпуно променити начин живота грађана на северу Војводине и бити најбржа веза румунским грађанима који иду према западној Европи.
Весић је навео да је ова саобраћајница првобитно требало да иде до Накова, села на самој граници између Србије и Румуније, али да ће с обзиром на то да је са Румунима договорено да они раде свој део пута према Српској Црњи, саобраћајница ићи до Српске Црње где ће бити урађен велики гранични прелаз.
“Ова саобраћајница није важна само за развој севера Србије, већ ће то бити пут који ће бити најбржа веза румунским грађанима који желе да иду према западној Европи тако да ће бити веома фреквентан и значајан за развој наше земље”, рекао је Весић гостујући на телевизији Прва.
Навео је да ће “Осмех Војводине” повезати Бачки Брег, Сомбор, Кулу, Врбас, Србобран, Бечеј, Нови Бечеј, Кикинду и Српску Црњу чиме ће, додао је, све те општине бити на мрежи наших брзих саобраћајница и аутопутева.
Весић је рекао да се у Војводини, између осталог, гради Фрушкогорски коридор који ће бити завршен у октобру 2026. године.
Додао је да се на том коридору раде два моста у Новом Саду - један код Петроварадина и други који повезује Булевар Европе и Каменицу.
Истакао је да је Фрушкогорски коридор веома значајан јер ће потпуно повезати Срем и Мачву са Новим Садом и омогућити да Рума, Ириг и сва места у том крају буду много ближе Новом Саду.
Такође, Весић је подсетио да се ради и тунел Иришки венац дужине 3,5 километара, који ће бити најдужи у Србији, а који ће ићи испод Фрушке горе тако да ће путовање аутомобилом кроз то заштићено подручје са 20 минута бити смањено на пет минута, што је важно за заштиту животне средине.
Весић је истакао да се у Новом Саду никада више није градило и додао да ће се у том граду радити и један пешачко-бициклистички мост, на темељима Моста kraljevicha Томислава који је југословенска војска срушила у рату 1941. године.
Осим тога, навео је да ће до краја године бити пуштен саобраћај на брзој прузи од Новог Сада до Суботице, као и да је план да се реконструише банатска пруга, од Панчева преко Кикинде и Зрењанина према Суботици, дужине око 200 километара.
Навео је да је за то завршен пројекат и додао да је план да се реконструише и пруга Сомбор-Врбас, дужине 53 километра, за шта је такође пројекат већ урађен, као и пруга Суботица-Сомбор-Богојево-Сајлово-Нови Сад.
“Идемо у реконструкцију скоро 400 километара пруга у Војводини која се никада више и боље није инфраструктурно развијала”, рекао је Весић.
Између осталог, навео је да ће бити изграђен мост који повезује Белу цркву и Браничево чиме ће, додао је, бити повезани јужни Банат и Браничево.
“Омогућићемо Руминима да могу да долазе да посећују тврђаву Рам и цитав Браничевски округ и коначно ћемо почети да развијамо јужни Банат”, рекао је Весић.
Поменуо је да се тренутно ради обилазница око Крагујевца, дужине 22,5 километара.
“Ми ћемо продужити ту брзу саобраћајницу до Мрчајеваца која ће се ту спајати са аутопутем ‘Милош Велики’ тако да ће са тог аутопута, преко Мрчајеваца, директно моћи да се дође до Крагујевца”, рекао је Весић и додао да ће то бити веза између аутопута “Милош Велики” и аутопута “Београд-Ниш”.
Између осталог, Весић је навео да ће до октобра ове године бити пуштен саобраћај на аутопуту “Милош Велики”, до Пожеге, чиме ће тај аутопут бити завршен.
Додао је да ће се од Пожеге радити два аутопута - један до Бољара, односно границе са Црном Гором, као и 31 километар пута од Пожеге до Мачката, а касније и до Котромана.
“Тиме ћемо читаву западну Србију увезати кроз мрежу атуопутева и брзих саобраћајница”, рекао је Весић и додао да ће се, на предлог председника Србије Александра Вучића, радити и брза саобраћајница од Нове Вароши према Дугој Пољани.