ВОЗАЧИ, ПРИПРЕМИТЕ СЕ: Власнике ОВИХ ВОЗИЛА чека НОВИ ТРОШАК, а ево О ЧЕМУ ЈЕ РЕЧ
Од 3. априла за многе возаче у Србији важиће нова правила: новопечени возачи имаће статус почетника између две и четири године, у зависности од тога са колико година су положили возачки испит, а укида се и трајна регистрација за скутере, тракторе и мотокултиваторе, што значи да ће и они морати на регистрацију једном годишње.
Све ове измене ступају на снагу након годину дана од ступања на снагу Закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима, а то је 3. април ове године.
Сви који имају пуних 19 и више година, након 3. априла добијају пробну дозволу која важи 2 године, а ако се возачка стекне са 17 година, биће пробна све док возач не напуни 21 годину.
Дакле, сви који пробну возачку обезбеде пре овог датума, моћи ће да пређу на "праву" након годину дана, а неће имати ни ограничења везана за снагу мотора возила којим управљају.
Због ове мозгалице људе данима БОЛИ ГЛАВА: Решење им је испред носа, да ли га ви ВИДИТЕ?
Возачи, не можете бити кажњени на основу СНИМКА! "Рупа у закону" за коју нико не зна!
Спајају се болнице и домови здравља, а то значи ПЛАЋАЊЕ ПРЕГЛЕДА! Грађани, пазите да не будете ПРЕВАРЕНИ
Закон о безбедности саобраћаја на путевима, у члану 182. бави се питањем пробне возачке дозволе. Ту пише да они који су положили возачки испит са навршених 19 година, добијају пробну возачку дозволу на две године, док они који су били млађи од 19 година када су положили поменути испит, добијају пробну дозволу која ће им бити важећа до 21. године живота.
Овог правила изузети су ђаци средњих стручних школа, који се образују за образовни профил возач моторних возила и који су положили возачки испит за управљање возилима Ц и ЦЕ категорије. Њима се пробна возачка дозвола за управљање возилом категорије Б издаје са роком важења од једне године.
Да би возач који има пробну возачку дозволу за управљање возилом категорије Б, а који је и даље малолетан, могао да вози, са њим у ауту мора да буде возач са "стажом" од најмање пет година, како би га надзирао.
Возач "на пробном раду" такође не сме да вози више од три путника, укључујући и особу која га надзире током вожње.
Возач који има пробну возачку дозволу не сме да:
1) вози брже од:
- 110 км/х на аутопуту,
- 90 км/х на мотопуту,
- 90% од ограничења на осталим путевима (нпр. ако је ограничење 50 км/х, почетник сме да вози 45 км/х);
2) вози уколико у крви има алкохола (нулта толеранција – нула промила) или психоактивних супстанци. Казна: 10.000 дин за алкохолисаност до 0,5 промила;
СПАС ЗА ВРАБЦЕ: Друштво за заштиту и проучавање птица Србије у суботу грађанима поклањају саднице жбуња!
ЗАШТО МЛАДОЖЕЊА ПРЕНОСИ МЛАДУ ПРЕКО ПРАГА? Када сазнате можда то не урадите на својој свадби
Грађани, ОВОМЕ СЕ НИСТЕ НАДАЛИ: Укидају се ФИКСНИ ТЕЛЕФОНИ
3) вози у периоду од 23:00 до 06:00 часова. Казна: од 10.000 до 20.000 дин, 6 казнених поена и забрана од најмање три месеца.
4) за време вожње користи телефон, чак ни са блутут слушалицом или неким другим "хандс-фрее" уређајем, као ни било који други уређај за комуникацију. Казна: 10.000 дин.
5) вози ауто са преко 80 kW, односно 109 коњских снага. Међутим – постоји изузетак. Сме да вози ауто јачи од 109 КС уколико је под надзором члана породице који се налази у том возилу и који има возачку дозволу Б категорије најмање 5 година. Казна: 20.000 до 40.000 динара или затвор до 30 дана.
Од 3. априла ове године престаје да важи и трајна регистрација за мопеде (скутере). Након тог датума, сви власници скутера ће морати да имају стандардну регистрацију и да је обнављају сваке године, као и за аутомобил.
Иначе, те регистрације које нису трајне већ виђамо на улицама, а то је због тога што је пре више година измењен Закон о безбедности саобраћаја, али није донет подзаконски акт у вези техничких прегледа. Тако је власницима мопедима са трајном регистрацијом остављена могућност да задрже тај статус уколико не дође до промене власника.
Од 3. априла, међутим, када ступе на снагу нови прописи на основу Закона о безбедности саобраћаја, сви власнци скутера ће једном годишње морати да иду на технички преглед (2.000 динара) и регистрацију (3.500 динара), а то ће их коштати укупно 5.500 динара. Добијаће нове саобраћајне дозволе (уместо потврде о регистрацији), нове регистарске таблице и регистрациону налепницу, све као и за аутомобил.
А то такође значи и да ће технички преглед бити ригорозан, односно све мора да буде исправно и без измена или додатака када су у питању светла, седишта, управљач и други делови.
Ово правило важиће од 3. априла и за тракторе, мотокултиваторе и радне машине, односно и за њих се укида трајна регистрација, па ће и они морати на технички и регистрацију једном годишње.
Пољопрвиредни су већ у паници због свега тога и сматрају да ће их пререгистрација и замена старих таблица на тракторима, приколицама и радним машинама дефинитивно дотући.
И док би део њих могао своје машине да паркира, има и оних који кажу да ће возити нерегистроване тракторе, јер са машинама, чија је просечна старост око 30 година, готово је немогуће да прођу захтеван технички преглед, који им је неопходан да би добили нове таблице.
- Многе машине неће проћи строге критеријуме техничких прегледа. Мој трактор је у возном стању и има светла, али ипак није све по пропису. Треба да пререгиструјем три трактора и четири приколице. Са техничким прегледом, осигурањем и таблицама, то ће ме коштати најмање 50.000 динара. За комбајн сам технички платио 10.000 - каже Стојан Падејчев из Кикинде, који има трактор из 1972. године.
Пописом аграра из 2012. године, утврђено је да газдинства у Србији поседују 408.734 трактора и око 25.000 комбајна. Сва та механизација у просеку је тада била стара близу три деценије!