За бубе у соби вратиће вам пола пара од аранжмана! Ево на шта још можете да се жалите
Важно је документовати пропуст
Туристи којима су током летовања у апартманима друштво правиле бубе и мрави имају право да од туристичке агенције траже повраћај половине уплаћеног новца за аранжман.
Прочитајте и:
Већина путника не зна да обештећење може да добије и ако им је одмор пресео због буке и прашине са градилишта у комшилуку, ако им се згадио ручак због прљавог есцајга и столњака у хотелу или ако су од хотела до плаже - уместо обећаних 200 метара - табанали пола километра.
- У развијеним земљама важи "Франкфуртска листа" свих недостатака на које путници могу да се жале и траже повраћај новца од туристичких агенција. Она се примењује и код нас на туристичке агенције чланице Јуте. Према тој листи, ако се рекламира вила са базеном, а базена нема или не ради, туриста има право на повраћај 20 одсто цене аранжмана. Право на обештећење има и ако базен постоји, али је неуредан. Ако сте platilli четворокреветни апартман, не могу да вас сместе у двокреветни – објашњава потпредседник Националне организације потрошача Србије Зоран Николић.
Он додаје да право на жалбу туристи имају и ако нису задовољни квалитетом хране, ако не ради казанче у тоалету, ако је бојлер покварен или у соби има буба и мрава.
- Најважније је да се недостаци документују. Ако има буба треба их усликати, јер је за потрошача лакше кад има доказ. Крајњи рок за пријаву пропуста организатора је 30 дана од завршетка услуге. Ако нема одговора на ту жалбу, путник онда може да се обрати туристичкој инспекцији – истиче Николић.
С друге стране, Александар Сеничић, директор Јуте, каже да сваки недостатак на који се туристи жале мора да се докаже.
- Обавеза путника је да проблем пријаве на лицу места на дестинацији како бисмо могли да утврдимо има ли основа за жалбу. Увек има и бизарних жалби, попут тога да им се врати новац за казне за паркинг, жале се да су им комарци уништили одмор, а ове године су се жалили да им је због кише и лошег времена пропао одмор. Све већи број путника покушава да злоупотреби своја права позивајући се на усмена обећања у агенцији – наводи Сеничић.