ЗАХВАЉУЈУЋИ ДРАГАНУ ЧАЧАК САДА ЛИЧИ НА ВЕЛИКЕ МЕТРОПОЛЕ: Одлучио да оствари свој дечачки сан да вози рикшу (ФОТО)
Да ли знате по чему Чачак личи на Амстердам или Њујорк? Пре месец дана тешко да бисте из цуга знали одговор на ово питање, али захваљујући младом Драгану Толићу град на Морави коначно, бар по нечему, личи на ове велике метрополе.
Он је направио рикшу коју је прикачио на свој бицикл и вози Чачане по градском парку. Михољско лето свакако му иде на руку, па упркос томе што је крај сезоне, ипак има доста посла.
ОВО НЕ СМЕ ДА СЕ ПРОПУСТИ: Погледајте све КВОТЕ за Ролан Гарос! Ноле или Рафа, може бити само један!
КОНАЧНО ЛЕПЕ ВЕСТИ ИЗ КРАЉЕВА: Нема новозаражених од корона вируса
РЕЗУЛТАТИ ДОБРИ, АЛИ БОРБА ЈОШ НИЈЕ ГОТОВА: Србија је у пакленом корона окружењу, чекају нас бурна јесен и зима
- Људи су на почетку јако чудно реаговали кад виде рикшу у чачанксом парку. Нису навикли на то, неки су чак и аплаудирали кад прођем нису ни знали како се зове па су говорили да возим кочију - каже Драган.
Драган је радио као кувар у једном од локалних ресторана, али је одлучио да да отказ и буде међу првим возачима рикше у Србији. До сада је постојало неколико покушаја да се активира електрична рикша у Београду, али они су пропали, тако да ако је веровати евиденцији ова чачанска једина је у Србији, али и у региону.
- Као мали гледао сам филм Џеки Чена у ком он вози рикшу и то ми је остало заувек у памћењу и иако сам радио друге послове, желео сам тим да се бавим. Ове године коначно сам се осмелио да остварим своје снове, према мојим нацртима друг је направио целу конструкцију за неких два месеца и авантура је почела. Није ми циљ да се од овог обогатим, али се свакако надам пристојној заради. Овог лета су се Чачани са њом упознали, а већ следеће године очекујем да ће за многе од њих вожња рикшом бити незаобилазна - каже овај младић.
У израду рикше уложио је око две стотине евра, а бицикл је већ имао, па за овај посао Драган није морао да инвестира велики новац. Ни цена вожње није скупа, па се креће између 50 и 100 динара за неколико минута. Каже да не гледа на сат и да врло често ову уживанцију на точковима зна и да продужи.
- Одувек сам заљубељеник у бициклизам, а сада сам спојио лепо и корисно. За овај посао ипак је потребна добра кондиција, нарочито ако возите узбрдо. Али, како време буде пролазило биће све лакше и лакше. Најважније је да је рикша направљена тако да буде потпуно безбедна за оне који се у њој возе, за сада може да повезе терет око 250 килограма - прича Драган.
Осим превоза туриста, рикша би била и одлично решење за саобраћајне гужве, али о проширивању Драган још увек не размишља, то ће како каже – од следеће године.
- Имам одређених потешкоћа око регистрације, али се надам да ће то успешно бити решено. Уколико се посао прошири конкурисао бих и за неке од субвенција, како би једну можда активирао у Овчар бањи која је идеална локација за обилажење на овај начин - каже Чачанин.
Рикша као возило које покреће људска снага настала је у далекој Азији, а данас је у неким земљама основно превозно средство, али и прва тачка у туристичкој понуди неке од еминентних локација. Драган се нада да ће ова његова заживети, а док се то не деси нема сумње да ће овај септембар и октобар у Градском парку у Чачку имати посебну драж уз необичну вожњу.