ДАН КАД ЈЕ НОВИ САД ОСТАО БЕЗ ПОСЛЕДЊЕГ МОСТА: Пре 22 године НАТО авиони срушили "Жежеља" (ФОТО/ВИДЕО)
Пре 22 године НАТО авиони срушили су Жежељев мост у Новом Саду
Снажне детонације одјекнуле су и потресле Нови Сад у глуво доба ноћи тог 26. априла, ратног пролећа 1999. године. Агресорски НАТО пројектили немилосрдно су кидисали на Жежељев мост, одлучни да га сломе и да сконча у дунавским дубинама.
ЧАС ТОПЛО, ЧАС ХЛАДНО, АЛИ УСКОРО СТИЖЕ ПРОЛЕЋЕ: Погледајте какво нас време очекује до краја недеље
ПРОНАЂЕНА НЕСТАЛА ДЕВОЈЧИЦА (14) СА ВОЖДОВЦА: Нађа истрчала из куће након СВАЂЕ ОКО ОЦЕНА
"ТО ЋЕ СЕ ДЕСИТИ ЗА 15 ДАНА" Из Кризног штаба најавили ВАЖНУ ВЕСТ - тиче се попуштања мера и вакцинације
Претходно је данима пркосно одолевао. Прозван због тога мучеником, али истовремено и мостом-херојем, данима рањаван, није издржао, и у 1.20 се суновратио у реку. Те ноћи, Новосађани су остали и без трећег, тада последњег изграђеног моста, а обале Дунава са бачке и сремске стране, ништа није повезивало.
Целокупна бетонско-армирана конструкција и лукови су немоћно потонули у велику реку. Остали су само крајеви на обе обале и носач, тужно подсећајући да је до тада ту био мост. Његовим рушењем, више од 40.000 становника сремске стране остало је без воде, а Новосађани су се неколико дана патили са водоснабдевањем због пресеченог главног доводника.
Туговали су Новосађани за Жежељевим мостом. Истог јутра су се скупили на обали, и у неверици гледали оно што је од њега остало. Остављали су цвеће, палили свеће. Било је и оних који нису крили сузе.
Пре него што ће те кишне априлске ноћи пре 22 године бити срушен, "Жежељ", како су Новосађани из милоште називали овај мост, гађан је и 22. априла у 15.10 са четири пројектила. Пре тога ноћу, и увек је био тешко оштећиван. Дело чувеног неимара наше мостоградње академика Бранка Жежеља, по којем и дан данас носи име, ратног априла 1999. године било је погођено са најмање 15 пројектила, од којих су они у двадесет шестој априлској ноћи били огромне разорне моћи и пресудни.
Жежељев мост је грађен од пренапрегнутог бетона, а у саобраћај је пуштен 1961. године поводом Дана ослобођења града 23. октобра. Припрема за његову градњу започеле су шест година раније. Био је друмско-железнички мост дужине 446 метара и ширине 21,50 метара.
Новосадски мостови
Ратне 1999. године, обале Дунава у Новом Саду остале су без сва три моста. Варадински, који су Новосађани највише волели, срушен је у зору првог априла у 5.05. Када је грунула ракета, на средини моста се затекао Новосађанин Олег Насов. Нажалост, није му било спаса.
Два дана касније, 3. априла у 19.55 срушен је и Мост слободе. На грандиозном мосту који је спајао Нови Сад и Сремску Каменицу, у тренутку када је погођен, рањено је седморо људи који су се затекли на њему. Њихово спасавање је било врло драматично.
Деветнаест година од рушења, у свој својој блиставој лепоти, белим грандиозним луковима, Жежељев мост од 1. септембра 2018. године поново грли сремску и бачку обалу, када је у присуству Александра Вучића, председника Србије, и Јоханеса Хана, европског комесара, свечано пуштен за друмски и бициклистички саобраћај као и за пешаке.