ЦРНИ НИЗ АВИО НЕСРЕЋА У СРБИЈИ! Више од 20 особа погинуло, присетимо се највећих трагедија нашег неба (ВИДЕО)
У последњих десетак година у падовима авиона и хеликоптера у Србији погинуло је више од 20 особа.
У паду школско-борбени авиона "Галеб 4" код Шапца, 2017. године погинула су два пилота Дејан Пандуровић и Ненад Ћулибрк су погинули, то је други удес летелице "Галеб 4" од 2008. године.
НА МЕСТУ НЕСРЕЋЕ ПРОНАЂЕНИ ДЕЛОВИ ТЕЛА! Откривени језиви детаљи несреће код Лознице (ФОТО)
МИГ- 21 је био понос авијације: Летелица стара 34 године, није летела последње ДВЕ ГОДИНЕ, активна од маја (ФОТО)
МЕШТАНИ БРАСИНЕ У ШОКУ ПОСЛЕ ПАДА МИГ-а 21: Јаукали да спасу децу, превозили повређене у болницу (ФОТО/ВИДЕО)
Добро се сећамо трагедије која се десила 13. марта 2015. године. Тада се у близини сурчинскох аеродрома срушио војни хеликоптер и у тој несрећи погинуло је чак седам особа, међу којима је и беба. До ове страшне несреће дошло је после акције спашавања једне бебе из Новог Пазара, чије друмско превожење није било могуће због одрона на путевима.
Хеликоптер се срушио надомак циља, у близини аеродрома Никола Тесла, услед лоших временских услова. Тужилаштво је одлучило да у том случају не покреће кривични поступак, јер је сматрало да за ту трагедију нико није одговоран.
Годину дана раније, убрзо након полетања, срушио се мали спортски авион "скај ледер ј 600" код Аеродрома Бачки Јарак. Тада су погинуле две особе, док је пилот, покушавајући да слети на место које за то није предвиђено, приликом пада теже повређен.
Почетком марта 2013. погинула је параглајдерка Сања Ристић која је, непосредно после полетања испала из седишта са висине од око 70 метара и пала на тло, саопштио је тада Директорат цивилног ваздухопловства.
Приликом техничке пробе авиона "ласта" у Новој Пазови исте године погинуо је мајор Горан Савић, док је дуги пилот лакше повређен.
У августу 2012. године пао је спортски авион код места Ратари код Обреновца. Тада су погинула оба мушкарца која су била у летелици.
На аеромитингу, који је 28. јула 2012. одржан у Јагодини, један падобранац је повређен због отказивања главног падобрана.
На аеродрому Лисичји јарак крај Београда, 10. марта 2012. падобранац је погинуо приликом трећег скока из авиона, док је истог дана, у удесу спортског авиона на летилишту Војка код Старе Пазове, пилот тешко повређен.
Ултралаки авион "slepchev storch ss4", коме је због јаког чеоног ветра и кише нестало гориво, 5. децембра 2011. принудно је слетео у њиву код места Шеварице у близини Шапца, а пилот и путник нису били повређени.
Спортски авион "пајпер" срушио се 9. новембра 2011.у селу Медвеђа код Трстеника, а једна особа је погинула док је друга повређена.
У августу 2011. су се догодила три удеса, међу којима и несрећа у близни зрењанинског аеродрома "Ечка" када је пилот једрилице "цирус" на такмичењу закачио другу летилицу. Обе летелице су претрпеле мања оштећена, а није било повређених.
У авио несрећи 19. августа на Копаонику погинуо пилот параглајдера.
Авион "цесна 206", је 19. маја исте године принудно је слетео у близини места Злокус код Пожеге а пилот и копилот су били лакше повређени.
У селу Горње Међумурје код Ниша, 23. априла погинуо је пилот параглајдера, а у паду приватног авиона "цесна 172", 10. априла, код Мрчајеваца погинуле су три особе.
Претходно је, 7. марта, на београдском аеродрому "Никола Тесла", летелица истог типа, мађарске фирме "Цегцентрум", слетела без извученог стајног трапа, а два члана посаде прошла су без повреда.
У 2010. години у Србији је евидентирано осам удеса разних летелица у којима је такође било погинулих, теже и лакше повређених.
Почетком марта, пилот хеликоптера фирме "Циклонизација" из Новог Сада тешко је повређен код зрењанинског аеродрома "Ечка", пошто се за време тренажног лета, на 100 до 200 метара од писте, срушио.
На аеродрому "Ечка" код Зрењанина, приликом тренажног лета, 27. марта, пилот хеликоптера "хилар УН -12" задобио је теже повреде када се његова летелица срушила са висине од око 40 метара.
Пилот хеликоптера "газела СА-341ХА", 2. маја, после полетања из села Крњешевци код Старе Пазове, стигао је на висину од два до три метра изнад тла када је дошло до повећања силе на цикличним командама летелице. Покушај пилота да "изравна" хеликоптер повлачењем цикличне палице ка себи није успео, а приликом удеса једна особа је повређена, док је летилица знатно оштећена.
На аеродрому "Ечка" код Зрењанина, 6. јуна падобранац је приликом скока из авиона "антонов ан-2" теже повређен.
На аеродрому Лисичји јарак, 4. септембра срушио се спортски авион, типа "ЗЛИ ЦДЛ 526", власништво Аероклуба "Фалконс" из Зрењанина, а у несрећи су погинули пилот и његова сапутница.
Пилот спортског авиона, 13. новембра, изгубио је контролу над летилицом и пошто је летео на малој висини ударио је у аутомобил "голф у покрету на путу Шабац - Рума.
На аеродрому у Параћину 9. децембра, око 15 сати, због изненадног погоршања временских прилика, срушио се авион “цесна 150", а у удесу је лакше повређен инструктор летења, док је ученик остао неповређен.
У авиону "супергалеб Г4" 2008. године погинуо је потпуковник Иштван Канас Пишта (43), један од најискуснијих пилота Војске Србије и припадник аерогрупе "Звезда". До несреће је дошло када је Канас у у рејону Батајничког аеродрома увежбавао акробације за предстојећи аеромитинг на Калемегдану.