"ИМАО САМ, КАКО МИ КАЖЕМО, ЧАК СЕДАМ ГАЖЕЊА" Нема машиновође у Србији да НЕКОГА НИЈЕ ЗГАЗИО
Током свог радног века машиновође прегазе у просеку 10 људи, најчешће самоубица.
Скоро невероватна деловала је суботња вест да је теретни воз који је учествовао у стравичној саобраћајној несрећи код Шапца, у којој је погинуо брачни пар, а два детета повређена, осам сати касније ударио у путнички аутомобил лозничких регистарских ознака! Овог пута са другим машиновођом и, срећом, без повређених!
СТРАВИЧНА САОБРАЋАЈКА У НОВОМ САДУ: Мушкарац изгубио контролу над мотором и погинуо, девојка повређена
ПИЈАН ВОЗИО ЗАУСТАВНОМ ТРАКОМ НА АУТО-ПУТУ: Полицајци остали у шоку колико је "надувао" на алко-тесту
ТУЖАН ЕПИЛОГ У ЛЕСКОВАЧКОЈ БОЛНИЦИ: Жена која је примљена данас у тешком стању, преминула од короне
Међутим, ово су само на први поглед невероватне случајности пошто се годишње на српским пругама догоди више од 200 железничких несрећа, а према доступним подацима погине неколико десетина људи.
Током свог радног века машиновође прегазе у просеку 10 људи, најчешће самоубица. Неславни рекордер међу њима, како се писало по медијима пре пет-шест година, отишао је у пензију, а пред његов воз се бацило њих 30-так!
Машиновођа С.Р. је својевремено испричао да у "Железницама" на прсте једне руке могу да се наброје они који током свог радног века нису имали бар један инцидент.
- Ја сам имао, како ми то кажемо, чак седам "гажења". Углавном су у питању биле самоубице, али се несреће понекад дешавају и због непажње људи - рекао је машиновођа.
О својим непријатним искуствима машиновође често разговарају међу собом. То је, између осталог, начин да олакшају душу јер ружне сцене, ма колико се они трудили да их забораве, остају дубоко урезане у њихова сећања.
- Мени се гажење први пут десило давне деведесет и неке године у Јагодини. Управљао сам брзим возом 310 на линији Софија - Београд. На изласку из станице, неких двеста метара од мене младић је само искочио и легао на шине. Почео сам одмах да кочим, али тада сам већ ишао брзином од 100 километара на сат. Успео сам да смањим на 80 када сам га ударио. Воз се зауставио на око 600-700 метара од њега - рекао је машиновођа.
То је био прави шок за машиновођу.
- Било је страшно. Био сам врло узрујан и притисак ми је скочио. Пролазила ми је читава та сцена кроз главу изнова. То су ужасне ствари, посебно кад знате да ту ништа нисте могли да урадите. Ја сам од старијих колега научио да у таквим ситуацијама треба да позовем надлежне и да, ако је икако могуће, избегнем поглед на страдалог јер то остаје дубоко у сећању. И овако остаје ожиљак за цео живот, сећате се слике пре ударца и звука ударца. Ноћима после тога нисам спавао - каже С.Р.
Он је објаснио "да воз није као аутомобил, да не може да скрене нити да се нагло заустави". Зауставни пут воза у нормалним околностима је од 700 до 1.000 метара, док се с наглим кочењем најбрже може стати на 500 метара.
- Они вам истрче на 100 до 150 метара испред вас, стану или легну на колосек. И одмах знате о чему се ради и да је то крај. Окренете главу на другу страну да то не гледате и почнете брзо да кочите. То је све што у тим ситуацијама можете да урадите - испричао је С.Р.
ШТА ЋЕ СЕ ДЕШАВАТИ СА МАШИНОВОЂОМ? Пуштен је да се БРАНИ СА СЛОБОДЕ, а исказ једног човека БИЋЕ КЉУЧАН (ФОТО)
ДЕВОЈКА (18) ИЗ КОВИЉА ПОКУШАЛА ДА УБИЈЕ ВАНБРАЧНОГ МУЖА? Ножем га ИЗБОЛА У ГРУДИ, полиција је одмах ухапсила
ОТКРИВА СЕ УЗРОК ТЕШКЕ САОБРАЋАЈКЕ КОД ЧАЧКА! Младића брзина коштала живота? (ФОТО)
СТРАВИЧАН УДЕС КОД ПРОКУПЉА! Младић (27) ударио у возило из супротног смера, НА ЛИЦУ МЕСТА погинуо
ТЕЖАК УДЕС У ГОРЊОЈ КОВИЉАЧИ: Шест особа је повређено на путу Шабац-Лозница-Мали Зворник