ВОЗАЧ ВОЈНОГ ОКЛОПНОГ ВОЗИЛА ПОД ИСТРАГОМ ЗБОГ ТРАГЕДИЈЕ КОД УШЋА?! Огласили се и надлежни због несреће која је расплакала целу Србију
Министар Гашић се опростио од трагично страдалог војника и његових малишана: "Не постоје речи..."
Министар одбране Братислав Гашић упутио је телеграме саучешћа породицама Лазовић и Кутлачић чији су чланови трагично страдали у судару путничког возила и возила Војске Србије код места Ушће на путу Краљево-Рашка, наводи се у саопштењу Министарства одбране.
- Не постоје речи којима бих описао тугу због трагедије која је однела животе десетара Данијела Лазовића и његово троје деце. Пред страхотом те страшне истине остајемо скамењени и неми. Ја вам се обраћам, пре свега као отац и деда, а тек онда као министар одбране. У овим тешким тренуцима примите најискреније и најдубље саучешће у моје име, као и у име свих припадника Министарства одбране и Војске Србије. Ваша породица изгубила је сина и унуке. Војска Србије изгубила је часног и оданог војника. Србија је изгубила грађане, људе који би је градили и радовали се животу у њој. Сазнање да су се три невина дечија живота угасила у трену слама срце сваком човеку. У овом часу када ниједна овоземаљска утеха не може да вам ублажи бол, молим се Господу да вашој породици подари снаге да преброди ову трагедију. Будите уверени да ће Министарство одбране и Војска Србије остати уз вас и пружити сву могућу помоћ и подршку. Нека је покој души вашим најмилијима - стоји у телеграму.
Подсетимо, пет особа, од којих троје деце, страдало је јуче у тешкој саобраћајној несрећи на путу Краљево-Рашка, када се аутомобил "форд фоцус" сударио са војним возилом ПАСАРС.
У саобраћајној несрећи је учествовало борбено возило Војске Србије ПАСАРС које се сударило се са цивилним возилом код места Ушће на путу Краљево–Рашка. У несрећи је погинуло петоро људи, међу којима и троје деце.
Испитивање околности несреће?
Због постојања сумње да је возач оклопног извршио тешко дело против безбедности јавног саобраћаја, полиција је у сарадњи са Вишим јавним тужилаштвом у Краљеву задржала возача (54) који је управљао возилом Војске Србије.
Њему је наводно одређено задржавање до 48 сати након чега ће, уз кривичну пријаву, бити приведен Вишем јавном тужилаштву у Краљеву на даље поступање.
Како се наводи, он је оклопним возилом прешао на леву страну пута, након чега се догодила несрећа.
Шта је ПАСАРС?
ПАСАРС је војно возило које се користи у противваздухопловној одбрану Војске Србије. Име овог возила представља скраћеницу за противваздушни артиљеријско-ракетни систем.
Главна намена ПАСАРС возила је заштита јединица Војске Србије од нисколетећих авиона, беспилотних летелица, крстарећих ракета, али и од циљева на земљи и води.
Прототип возила представљен је јавности 2017. године, док је са серијском производњом започето 2019. године.
ПАСАРС је осмишљен на Војнотехничком институту, који је у сарадњи са неколико компанија учествовао и у изради прототипа.
У првој верзији овог возила, систем је постављен на шасију војног камиона ФАП 6×6, док се у последњој налази на шасији камиона ФАП 2028. Оклопна купола, на којој се налазе Бофорс топ калибра 40 mm и РЛН-ИЦ ракете са инфрацрвеним навођењем кратког домета, налази се на задњем делу возила.
Ово возило може дејствовати на циљеве до 4 км удаљености са топом и до 12 км са ракетама. Због своје мобилности и постао је кључни део противваздушне одбране Србије, посебно у борби против дронова и беспилотних летелица.
У Војсци Србије 30 возила
Битна карактеристика ПАСАРС-а је и оклопна кабина возача и послужиоца која пружа висок ниво заштите. У систем за управљање ватром, интегрисани су централни рачунар, подсистем за глобално позиционирање и сопствену оријентацију, тактички рачунар командира оруђа, радио-телекомуникациони уређај, пријемник података о циљу и електроагрегат за напајање система.
Крајем 2023. године представљен је и последњи модел ПАСАРС-а у оквиру Сајма наоружања у Београду.
Оно што овај модел чини карактеристичним јесте заштита самог возила. Са све четири стране уграђен је анти-дрон радио ометач који служи за спречавање лета беспилотних летелица тако што омета њихов комуникациони сигнал и подсистем сателитске навигације. Опсег рада овог система је од 400 до 6.000 MHz. Највиша снага 50W, а најнижа снага 20W.
Србија Данас/Блиц