ТУГА! Најбољи увек одлазе први... Потресне речи пријатеља страдалог пилота Супергалеба код Ковачице (ФОТО)
Класићи из целе Југе испратиће Роберта
- Роберт Калоци је из Сомбора, ја сам из Црвенке, тако да смо заједно одрасли. Касније смо заједно похађали и Ваздухопловну гимназију у Мостару. Он је био врхунски пилот, са огромним искуством. Прошао је много летова и био је далеко обученији од свих нас, али, ето, најбољи увек одлазе први - каже Владимир Николић, пилот и предавач на Ваздухопловној академији, који са тугом у гласу евоцира успомене на свог другара.
Прочитајте и:
- Пилоти су неколико секунди пре пада ПРОЖИВЉАВАЛИ УЖАС: РАЗЛОГ због ког су мајори пали код Ковачице КИДА ДУШУ
- Покушао сам да откопчам блузу пилоту, једва је дисао: Потресна исповест о паду супергалеба
- Погинули пилот из Супер галеба оставио за собом жену и сина Марка, а осим авиона, имао је још једну страст
Роберт Калоци биће сахрањен данас у 14 сати на гробљу у Сомбору, док ће у 12 сати бити одржана комеморација у позоришту у Сомбору.
- Када се сазнало да је Роберт погинуо, звали су ме сви наши класићи из гимназије. Тамо је било и Хрвата и Црногораца, Босанаца, Словенаца и Македонаца. Буквално су ме сви звали и сви ће доћи на сахрану. Ето какав је човек био Роберт, изванредан! - изговара Николић у једном даху.
Николић је објаснио да посао пилота увек носи извесну дозу ризика и да су сви они тога свесни. Како каже, највише му сметају неке произвољне оцене о узроку пада „супергалеба Г-4“, у којем је Калоци погинуо.
- Те оцене и процене треба оставити ваздухопловним стручњацима. Оно што могу да кажем, на основу фотографија и снимака које сам видео, јесте то да је катапултирајуће седиште у овом случају одрадило свој посао како треба. Оно је потпуно аутоматизовано и од момента када пилот притисне ручицу за катапултирање, седиште ради свој посао - систем веза прикупља руке и ноге, ноге ставља испод седишта и практично вас намести у безбедан положај за напуштање авиона. Колико сам видео аутоматика је била беспрекорна - прича Николић.
Владимир Николић наводи да тек треба да се утврди шта је тачно довело до тога да Роберт Калоци изгуби живот приликом редовног тренажног лета. - Пилот сам командује када је моменат за напуштање авиона. Могуће је да су се Роберт Калоци и Александар Матић катапултирали када су били на малој висини. Могуће је да су чекали последњи моменат да се катапултирају и да су се све време надали да ће успети да врате авион на прави пут - објашњава Робертов пријатељ.
Страдао у рушењу ВОЈНОГ АВИОНА: Ово је ПИЛОТ МАЈОР који је јутрос ПОГИНУО код Ковачице (ФОТО)
Саговорник каже да је његов класић био Мађар по националности, али да се изјашњавао као Југословен.
- Он је 1991. одлучио да остане и лети за Србију. Прошао је и рат, али о томе не бих говорио. После рата је каријеру наставио као наставник летења у Ковину. Био је пребачен у Батајницу и био је предавач на Војној академији, а на крају је постао опитни пилот. Невероватно искуство је имао - прича видно потресени Николић, који се присетио и лепих тренутака са покојним пријатељом и колегом.
- Пецање му је било хоби. Звали смо га Пишта Фиш. Он је био краљ паприкаша. Прави друг, прави човек и професионалац. Његов одлазак је велики губитак за све нас.