ОВЕ ГОДИНЕ ЈУЛ МЕСЕЦ ПАМТИЋЕМО САМО ПО ЛОШЕМ: За четири дана ЧЕТВОРО МРТВИХ и 17 повређених - људе нам "гутају" саобраћајне несреће
Статистика је она која нам говори да од незгода у саобраћају нема поштеђених и опомиње нас да би требало да се освестимо, док не буде касно.
У саобраћају се у протекла четири дана у нашој земљи догодило седам тешких несрећа у којима је четворо људи изгубило животе - у аутомобилима, на мотоциклима, а страдали су и пешаци. Овакав црни биланс страдалих у саобраћају готово сваке године највећи је баш у јулу.
БЕОГРАЂАНИНУ ОДРЕЂЕН ПРИТВОР: Након туче у Будви, мушкарац оптужен за убиство у покушају
НА МЕСТУ ГДЕ СЕ УДАВИО СРБИН, СТРАДАЛО 10 ЉУДИ ЗА МЕСЕЦ ДАНА: Уклета грчка плажа - струја прави удубљења па се губи тло под ногама
СРАМНИ ГРАФИТИ НА ЗГРАДИ У КОЈОЈ ЈЕ БЕЛИВУК БИО ПРИЈАВЉЕН! Откривено њихово значење - све изрежирано (ФОТО)
У најтоплијем летњем месецу већи је број саобраћајних удеса у којима учествују сва возила, било да су теретна или путничка, а постоји неколико главних разлога због којих се то сваке године дешава.
- На путевима у нашој земљи током лета саобраћа велики број возила. Доста људи долази из иностранства, иду на одморе, доста се путује, па због велике концентрације возача, односно гужве, долази до смањења пажње током вожње - објашњава др Владимир Јевтић, председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста и додаје да он као први фактор за велики број несрећа издваја гужве на путевима:
- Концентрација, односно присуство возачевих мисли у вожњи, оно је на шта желим да скренем пажњу. То је оно што је, посебно након короне, изражен фактор ризика. Није више ни брзина ни алкохол колико одсуство пажње возача.
Статистика показује да је јул критичан месец на српским путевима, тврди он, и додаје:
- У овим месецима сваки трећи болнички кревет заузима особа повређена као учесник у саобраћају - напомиње он и наставља:
- Јул јесте месец у ком највећи број возача страда. То такође важи и за мотоциклисте, јер је, пре свега, у јулу најлепше време за за вожњу, и у августу. То су месеци који су природно подређени вожњи мотоцикла.
Он истиче да је и повећан број двоточкаша још један од фактора ризика.
- Чим је повећан број мотоцикала у саобраћају и ризик је повећан - каже он.
"И заборављање жмигавца може бити фатално"
Пад концентрације има велике везе и са несрећама у којима страдају мотоциклисти.
- У шест од 10 незгода се догоди да возач аутомобила не примети правовремено мотоциклисту. Гужва је на путевима, људи су одсутни због гужви, топлоте. Улазе у тзв. ауто пилот модове. Једноставно, није им важно безбедно управљање него да стигну на време где су се упутили и фактички занемаре безбедност, па и присуство мотоциклисте - прича и наводи пример недавања жмигавца као грешке која може довести до озбиљних последица:
- У тој гужви најчешће дође до скретање у улицу без жмигавца, а то је довољно да настане проблем.
Слично је, објашњава, и на транзитним путевима.
- Људи ту дуже путују, уморни су и концентрација ту такође једноставно мора пасти - тврди.
Дехидрираност, агресија, бес - ризик расте
На дехидрираност такође скреће пажњу и наводи резултате једног истраживања као доказ да она у саобраћају представља озбиљан проблем.
- Дехидрираност је такође оно што доводи до проблема, јер када до тога дође, услед врућине, па још ако нема климе у аутомобилу, она код возача изазива исто стање као да има један промил алкохола у крви. Тада су рекације сличне као када је пијан, па самим тим нема ни могућност да одреагује како треба - наводи Јевтић.
Гужве и високе температуре за саобраћај су ризик, због њих, између осталог, долази и до већег броја сукоба међу возачима током вожње, што опет значи мањи фокус на вожњу, а тада је ризик од изазивања опасности на путу, тврди, већи и до 15 одсто.
- Бележи се и појачана агресија у овом периоду, а гужва и врућина доводе до тога. Онда дође до конфликта између возача. У тренутку када се у вожњи изнервирате, ниво кортизола и адреналина изразито скаче у организму и у наредних километар, два, пет ризик да учествујете у незгоди или опасној ситуацији је 15 пута већи. Просто, возач је нервозан, види само проблем, не фокусира се на вожњу - објаснио је саговорник.
Са друге стране, код мотицоклиста врућина доноси друге проблеме.
- Њима буде превише вруће па праве компромис са заштитном опремом. Онда обуку шорц, обују папуче и тако седну на мотор. Не ставе заштитну кацигу да им не би било толико топло, него ставе оне полузаштитне које нису ни хомологоване, па им приликом незгоде више и штете него што помогну. Тада у случају пада долази до јако, јако тешких последица - речи су доктора Јевтића.
Може се десити свакоме
Статистика је она која нам говори да од незгода у саобраћају нема поштеђених и опомиње нас да би требало да се освестимо, док не буде касно.
- Све су то ствари о којима се размишља тек кад се десе, а у Србији сви мисле "неће то мени да се деси, то се дешава неком другом". А статистика је сурова и каже да је то врло могуће да се деси свакоме од нас - упозорава он и додаје да је зато једини спас превенција:
- Превенција је најважнија. На време поштујте правила, то је довољно у саобраћају и неће бити проблема.
4 дана, 7 несрећа, 4 мртвих
BMW се закуцао у кола - 10 повређених
Тешка несрећа догодила се на ауто-путу Суботица-Нови Сад, код Бачке Тополе, када је возач BMW-a услед неприлагођене брзине и лоших услова на путу, густог саобраћаја, изгубио контролу возилом и предњим делом ударио у задњи део другог аутомила, који је био заустављен у зауставној траци због квара на возилу. Ту је међу десет повређених било и дете, које је задобило тешке повреде главе.
Камион прегазио девојку
Девојка стара око 20 година погинула је у Борчи када ју је прегазио шлепер док је прелазила пут ван пешачког прелаза.
На авалском путу страдао је мотоциклиста Б. Р. (35), који се сударио са камионом. Он је, наводно, прешао у супротну траку и подлетео под камион, а шанса да преживи није постојала.
У трећој саобраћајној несрећи тога дана повређено је дете старо три и по године, када је на Зрењанинском путу у аутомобил којим је управљао његов отац ударио камион. Возач камиона побегао је са лица места.
Теретно и путничко возило директно су се сударили код Крушевца због, како се претпоставља, непрописног претицања аутомобила. Повређено је троје људи.
Жена погинула, муж и дете повређени
Код Севојна је у јутарњим часовима дошло до судара аутобуса и аутомобила у ком је страдала С. Ђ. (35) из Новог Сада, која се налазила на месту сувозача, а повређени су њен супруг и дете. Њихов аутомобил подлетео је под аутобус, према првим резултатаима истраге, јер је возач "реноа" заспао за воланом.
Мотором се закуцао у камион
Слађан Д. (20) погинуо је возећи свој мотоцикл у несрећи која се догодила код Суботиће, а коју је изазвао возач теретног возила када није уступио првенство пролаза мотоциклисти. Тада је тешко повређена и једна женска особа. Возач мотора није имао, према информацијама, положен испит ни за једну категорију возила.
Српкиња погинула у Сутомору
Б. К. (45) из Кикинде задобила је смртне повреде у несрећу у којој је учествовала као пешак у недељу увече. На њу је, у близини Сутомора, налетео аутомобил марке BMW.