Измене у закону: Више нико неће морати да иде и одјављује смрт ближњих, ево како иде НОВА ПРОЦЕДУРА
Пуна примена Закона од 1. јуна
У случају смрти пензионера, онај који је платио сахрану добија накнаду трошкова, али мора да поднесе захтев и приложи остала документа, а фонд по службеној дужности прибавља умрлицу.
Са пуном применом Закона о општем управном поступку, од 1. јуна уписивање у матичну књигу умрлих аутоматски ће се прослеђивати судовима и Фонду ПИО.
Тако ће држава одмах престајати са исплатом пензије, а грађани више неће морати посебно да обавесте фонд о нечијој смрти.
Многи нису знали да се пензионер посебно одјављује из фонда, па се дешавало да пензије настављају да лежу на рачун преминулог, што је био губитак за фонд, али и обавеза ближњих да кансије тај нобав враћају са каматом.
– У случају смрти корисника пензије, лице које је сносило трошкове сахране, има право на накнаду погребних трошкова. Да би се остварило поменуто право, неопходно је поднети захтев који се може добити у свакој филијали Републичког фонда за пензијско и инвалидско осигурање или одштампати са sajtapio.rs u менију Обрасци – рекли су у фонду.
Фонд по службеној дужности прибавља извод из матичних књига умрлих (када није приложен уз захтев). Поред извода, ради остваривања права на накнаду, потребни су и докази којима располаже странка (оригиналан рачун о плаћеним трошковима сахране), изјава странке о начину исплате накнаде (на кућну адресу, преко текућег рачуна…).
У самом обрасцу захтева за накнаду погребних трошкова наведен је списак доказа потребних за остваривање права.
Да би се остварило право на новац, они који су платили сахрану морају да приложе:
- Извод из матичне књиге умрлих
- Рачуне о трошковима сахране
- Фотокопију личне карте подносиоца захтева
- Чек од пензије преминулог корисника исте