Кинески пут свиле ШАНСА ЗА СРБИЈУ, морамо да је искористимо
Друга Међународна конференција "Балкан на Новом путу свиле: безбедносни изазови и ризици унутра Иницијативе 16 + 1"
Нови пут свиле или глобални пројекат "Појас и пут" велика је шанса за развој целог Балкана, а Србија ће задржати улогу најзначанијег партнтера Кине у овом делу Европе, изјавио је данас министар рударства и енергетике Александар Антић на отаварању друге Међународне конференције "Балкан на Новом путу свиле: безбедносни изазови и ризици унутра Иницијативе 16 1".
Прочитајте и:
- Вучић честитао Си Ђинпингу на успешном конгресу Комунистичке партије: Импресиониран сам успесима Кине!
- ЗА ПОНОС: Србија међу оснивачима "Групе за подршку Путу свиле"
- Габријел Ланкси: Вучић из Пекинга донео ФАНТАСТИЧАН пакет
Антић је, на конференцији у организацији Факултета безбедности и представника акаемске заједнице Кине, рекао да Балкан има значајно место у том великом пројекту.
- Овај пројекат, на раскрсници која је за нас често била казна, даје шансу да постане наша велика привилегија и сви заједно морамо да је искористимо за развој читавог региона. Ту шансу морамо да искористимо - нагласио је Антић.
Он је нагласио да треба да сарађујемо у региону и превазиђемо проблеме из прошлости, пошто смо сувише времена изгубили у проналажењима разлика.
Антић верује да ће Србија активном регионалном политиком и позивима за сарадњу у регону, стварањем добрих односа са свим државама у региону, бити локомотива на том путу.
- Кина ће без сумње бити прва светска економија и један од наших најзачајнијих економских партнера - нагласио је Антић.
Похвале од кинеског председника: Србија ће с Вучићем на челу још брже напредовати
Подсетио је да је Србија откако је установљен мехнизам 16 плус 1, 2012. године, једина земља која је на министарском нивоу одржавала односе.
Како каже, Србија је дала велики допринос да та иницијатива прерасте у озбиљан институционални оквир који поприма све озбиљније форме и без дилеме тај оквир постаје значајан елемент кинеско - европских односа.
Антић наводи да не можемо задржати инфрастурктурне, енергетске и друге пројекте, као ни трговину, унутар граница и да је Кина препознала важност регионалних пројеката.
Подсетио је да је Србија са Кином реализовала више пројеката и да су многу у току, на пример изграђен је мост преко Дунава између Земуна и Борче, реализована је прва фаза радова у Костолцу, започета друга фаза изградње новог блока Б3, затим граде се деонице Коридора 11, кинеским партенери су преузели Железару Смедерево и друго.
Амбасадор Кине Ли Манчанг је рекао да Србија придаје велику пажњу сарадњи са Кином и да његова земља то веома поштује.
Ли је истакао да је много срећан што је амбасадор баш у Србији и да његове колеге, на пример у Мађарској, морају да се помуче да нађу шта ће бити потписано са Кином на предстојећем самиту у Будимпешти, док када је реч о Србији он мора да се помичи пошто има много тога што треба да се потпише.
- Између два народа постоји доста заједничког, захваљујемо се вашем народу подржава важне кинеске интересе и ми исто тако подржавамо интересе Србије - навео је Ли.
Рекао је да је на недавно одржаном националном конгресу Комунистичке партије Кине послата јасна порука - ми се залажемо за успостављање новог модела међународних односа.
- То конкретно значи, државе без обзира на величину и развијеност треба да буду равноправне, да поштујемо једни друге и суверетнитет, да се не мешамо у унутрашње ствари других земаља, већ да поштујемо њихов избор. Треба сви да будемо победници, а не да имамо победника и пораженог, то је основа на којој треба да развијамо човечанство - истакао је он.
Сарадња између Србије и Кине је баш на тој основи и може бити дугорочна, поручио је Ли.
Кина је од 2013. у земље на коридору „Појас и пут” уложила 50 милијарди долара, а председник Си Ђинпинг је најавио нова улагања од најмање 80 милијарди долара.
Овај велики пројекат, у који је Кина спремна да уложи огромне износе новца, укључује изградњу и повезивање инфраструктуре, односно мреже путева и железница од више од 13.000 километара за извоз робе, као и луке и индустријске паркове.