"НЕМА СУКОБА ИНТЕРЕСА" Јовановић: На тендеру за израду централног регистра становништва компанија АСЕКО је дала најбољу понуду
Директор владине Канцеларије за ИТ Михајло Јовановић оповргао је данас тврдње потпредседнице ССП Маринике Тепић
Директор владине Канцеларије за ИТ Михајло Јовановић оповргао је данас тврдње потпредседнице ССП Маринике Тепић и истакао да је компанија "Асеко" на тендеру за израду централног регистра становништва дала најбољу понуду и да у том случају нема сукоба интереса.
Проверите зашто је сви имају у телефону! Свако ко ово користи, решава све проблеме једним кликом
"Перфоманси Маринике Тепић су дно примитивизма" Ђурић: Напади на чланове породице су заштитни знак дела опозици
ПРЕДСЕДНИК ЋЕ ПРИСУСТВОВАТИ СВЕЧАНОМ ЧИНУ: Сутра је промоција полазника 23. и 24. класе Центра полицијску обуку у Макишу
Јовановић је на конференцији за новинаре рекао да је Канцеларија за ИТ спровела више од 90 поступака јавних набавки, да је све транспарентно и објављено на њиховом сајту.
- Од тих 90 уговора само тај један је са компанијом Асеко, ни у једном другом случају та компанија није ни извођач, ни подизвођач - рекао је Јовановић.
Објаснио је да је Централни регистар становништва био важан за ефикаснију јавну управу која се, каже, базира на четири основна регистра - грађана, правних лица, непокретности адреса.
У том контексту је као пример навео да пре овог централног регистра 2,8 милиона људи у Србији није имало јединствени матични број, а више од 1,1 милиона није имало држављанство.
- Када смо отворили понуду на тендеру за централни регистар становништва, добили смо информацију да имамо само две исправне понуде и да је најповољнију дала компанија Асеко, при чему је цена била једини критеријум - рекао је Јовановић.
Пошто је, каже, знао да је у тој европској фирми, један од директора брат премијерке, Игор Брнабић, контактирали су Управу за јавне набавке од које је 14. новембра 2019. године затражено да се изјасне да ли може са компанијом Асеко да се закључи уговор.
Управа за јавне набавке је констатовала да је Канцеларија за ИТ самостални државни орган, да представница владе није представник тог органа, као и да њен брат нема утицаја на доношење одлука у конкретном поступку, те да самим тим нема места примени одредби закона које уређују материју сукоба интереса.
Јовановић је истакао да је Канцеларија за ИТ потом отишла и корак даље, што нека друга институција не би урадила, и дала је пример другима, тражећи мишљење једне невладине организације, Транспаретност Србија, односно од програмског директора Немање Ненадића.
- И он нас је упутио на Управу за јавне набавке као надлежну за давање мишљења, што смо ми и урадили и додао (Ненадић): ''sa моје тачке гледишта посао по јавној набавци би требало да добије фирма која понуди најбоље услове, под условом да је набавка била потребна - навео је Јовановић и истакао да набавка јесте била потребна због неажурних података.
Он је напоменуо да су сви услови и критеријуми били транспаретни и недискриминаротни и да је једини услов за избор понуђача била цена, јер је то у најбољем јавном интересу.
- Не би било у јавном итересу да се плаћа скупље само да би посао добио неко други. Канцеларија за ИТ води рачуна о интересу грађана и сваком динару из буџета, а то смо доказали бројним услугама у претходне три године, а пружили смо више од 200 милиона електронских услуга, јер је е-управа главно средство за транспарентан рад јавне управе и главно средство за борбу против корупције - нагласио је директор Канцеларије за ИТ.
Канцеларија је, како је додао, отворена за сваки вид контроле и надзора јер стоји иза свега што је урађено.
Одговарајући на питања новинара, Јовановић је указао да је почетком примене новог Закона о јавним набавкама 1. јула успостављен нови принцип рада, па је Канцелараија за ИТ од тада успоставила нови портал јавних набавки.
- Пре тога сви поступци су рађени уз слање папирних докумената, а од 1. јула смо у потпуности дигитализовали поступак јавних набавки, што значи да се све ради преко портала, и да до тренутка отварања понуда, наручилац и не зна ко се налази са друге стране портала. Направили смо корак више у транспарентности поступака, у ефикасности, елиминисали у потпуности слање папирних докумената - нагласио је Јовановић.
Он је на питање колика је била разлика у цени коју је дао Асеко и други понуђач, навео износе са ПДВ-ом: најбоља понуда је 178.512.000 динара, а друга је 179.898.600 динара.
Такође је указао да се приликом избора најбољег понуђача Канцеларија руководила искључиво ценом, јер је знала шта жели да уради и како да правилно напише пројектни задатак и техничку спецификацију.
- Када наручилац не зна прецизно да каже шта жели, комбинује критеријум цене са неким другим критеријумом, очекујући да ће понуђач да уради неки део пројекта и тражи искуство понуђача у реализацији посла. Канцеларија има довољно стручних и оспособљених кадрова и тачно смо знали шта желимо", нагласио је директор Канцеларије за ИТ.
Мариника Тепић је раније данас рекла да је Канцеларија за ИТ фирми Игора Брнабића за централни регистар становништва уплатила 180 милиона динара, и да је реч о "најдиректнијем сукобу интереса".